1401/02/14-17:08

اجرای یک خط لوله 30 اینچی گاز از کف دریا به قشم

اجرای یک خط لوله 30 اینچی گاز از کف دریا به قشم

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران از اجرای یک خط لوله 30 اینچی از کف دریا به جزیره قشم برای تغذیه نیازمندی‌های این جزیره و نیز توسعه صنایع آن خبر داد.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، رضا نوشادی مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران در بازدید از پروژه خط لوله ۳۰ اینچ «بندرعباس - لافت - گورزین» از عبور خط لوله گاز ۳۰ اینچی از زیر آب برای نخستین‌بار در خاورمیانه خبر داد.

 

وی گفت: 3 کیلومتر از خط لوله گاز 30 اینچی از بندرعباس به گورزین از کف دریا اجرا می‌شود که یک افتخار برای مهندسی گاز ایران خواهد بود.

 

به گفته مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، حمل لوله مورد نیاز برای پروژه خط لوله ۳۰ اینچ با هماهنگی‌های انجام‌شده از بندر پهل به وسیله لندینگ‌کرافت به بندر لافت در حال اجراست و در مسیر خط لوله ریسه می‌شود.

 

نوشادی خاطرنشان کرد: دستیابی به این موفقیت، رکوردی بی‌نظیر را در گنجینه افتخارهای صنعت گاز ثبت می‌کند و بهره‌گیری از فناوری پیشرفته HDD در این سطح، تاکنون در کشورهای معدودی در دنیا تجربه شده است که اکنون شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با تکیه بر توان شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی مصمم است این پروژه را عملیاتی و نام ایران را وارد باشگاه کشورهای صاحب این فناوری مدرن کند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط