1401/02/14-20:03
قاضی زاده:

حقوق مدیران در بنیاد منوط به خدمت شایسته است

 حقوق مدیران در بنیاد منوط به خدمت شایسته است

معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید کشور گفت: اکنون تمامی امور در بنیاد نظام ‌بندی شده و زمان بندی مناسبی دارند و کاملا شهرستان به شهرستان برنامه ریزی داریم و هدف‌گذاری انجام شده و این به حقوق و ارزیابی عملکرد مسؤولان بنیاد نیز وصل شده است و پرداخت حقوق مدیران به تحقق این امور منوط شده است.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، امیر حسین قاضی زاده هاشمی عصر امروز در نشست شورای هماهنگی و نظارت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هرمزگان اظهار کرد: قدردان همکاری خوب دستگاه‌های مختلف بخصوص استانداری هرمزگان، مسکن و شهرسازی و بنگاه‌های اقتصادی استان در جذب فرزندان ایثار و شهادت و در تبدیل وضعیت‌ها هستم.

وی با بیان این که شورای هماهنگی و نظارت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به ریاست استانداران در استان‌ها به همکاری هرچه بیشتر دستگاه‌ها نیاز دارد، خاطرنشان کرد: در استان هرمزگان 400 نفر از جامعه هدف ما فاقد مسکن هستند که 210 نفر در اولویت هستند و 200 نفر کارهای واگذاری انجام شده اما 200 نفر هنوز باقی مانده است که ضرورت دارد تا پایان سال فکری اساسی برای آنها بشود تا پایان سال هیچ ایثارگری نباشد که فاقد مسکن بوده باشد.

رییس بنیاد شهید کشور افزود: 119 گلزار شهدا در استان داریم که 1187 مزار را در خود جای داده است که در سفر استانی مبلغی هر چند ناچیز برای گلزارها تصویب شده و بنیاد شهید و امور ایثارگران ردیف اعتباری عمرانی ندارد و اعتبارات عمرانی آن در اعتبارات استانی دیده می‌شود و لذا ساماندهی گلزارها خیلی طول کشیده و با صحبت‌هایی که با آقای مخبر داشتیم، بنا شد که کمکی بشود و لذا لازم است که در هرمزگان با همکاری استانداری کمکی صورت گیرد.

 

قاضی زاده ادامه داد: بزرگ‌ترین کانون فرهنگی هر شهری باید گلزار شهدای آن شهر باشد و کانون توسعه فرهنگ دینی هر شهری باشد و دنبال آن هستیم که افرادی تحت عنوان خادم الشهدا بصورت داوطلبانه و مردمی داشته باشیم که برنامه‌ریزی داشته و توسعه پیدا کند.

به گفته وی، برای شخصیت برجسته ایثار و شهادت هر استانی یک فیلم در سطح الف خواهیم ساخت که 30 درصد بودجه ساخت آن را بنیاد تقبل خواهد کرد و ما یک مصوبه‌ای امسال در بودجه کشور داشتیم که اعتباری که طبق قانون 10 درصد باید در حوزه ایثار و شهادت هزینه شود، تحت مدیریت همین شورای ایثار و ترویج باشد.

معاون رییس جمهور همچنین اضافه کرد: ساخت باغ موزه نیز از محل این اعتبارات قابل انجام است.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به وجود ظرفیت برای استخدام خانواده‌های ایثار و شهادت، از استاندار خواست تا برای 985 نفر از واجدان قانون در قالب‌های مختلف در هرمزگان مشغول بکار شوند.

وی ادامه داد: مساله اشتغال مشکل جدی همه خانواده‌های ایثار و شهادت است و استانداران در این زمینه فعالانه عمل کنند.

معاون رییس جمهور در بخش دیگری از اظهارات خود به ساخت مجموعه‌های ایثار در مراکز استان‌ها اشاره و گفت: در بندرعباس نیز بدنبال ساخت و تکمیل چنین مجموعه‌ای هستیم و ساخت این پروژه‌ها را دولت به عهده گرفته است و از استاندار هرمزگان می‌خواهم که در این زمینه کمک کنند و از منطقه آزاد قشم نیز در این زمینه خواسته‌ایم تا کمک کنند تا این مهم در قشم نیز به نتیجه برسد.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: در قشم نیز با شراکت عمران قشم یک کمپ بزرگ خواهیم ساخت که برای تأمین زمین و ساخت به حمایت استانداری نیاز داریم تا بتوانیم سالانه 1 میلیون سفر در کل کشور برای خانواده‌های ایثار و شهادت فراهم کنیم که قشم و بندرعباس نیز یکی از مکان‌هایی است که می‌توانیم اعزام مسافر داشته باشیم.

وی همچنین گفت: بنیاد 1500 میلیارد تومان شهریه به دانشگاه‌های مختلف بدهکار است و دنبال پرداخت این بدهی به دانشگاه‌ها هستیم و زمانی که بنیاد را تحویل گرفتم 14 هزار و 800 میلیارد تومان بدهی و 2400 میلیارد تومان کسری بودجه داشت و بدهی تمامی ایرلاین‌ها و بیمه‌ها و دانشگاه‌ها مانده بود و منجر به قطعی همکاری شد و با جان‌کندن از سال 1400 عبور کردیم و با لطایف الحیلی حقوق دادیم ولی دوستان در مجلس کمک کردند که از محل سهام بتوانیم برویم و این بدهی‌ها را جبران کنیم.

وی به مشکلات ناشی از بیمه تکمیلی دی اشاره و افزود: اکنون با این که بیمه دی در حال انجام خدمات مطلوبی است اما 1000 میلیارد تومان طلب از ما دارد و ما خواهشی که از مراکز درمانی و بیمارستانی نیروهای مسلح و ... داریم این است که به ما کمک کنندو استانداران در این زمینه به مراکز درمانی تذکر دهند و بخصوص مراکز درمانی دولتی و تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح باید خدمات خود را ادامه دهند.

معاون رییس جمهور تأکید کرد: اکنون تمامی امور در بنیاد نظام ‌بندی شده و زمان بندی مناسبی دارند و کاملا شهرستان به شهرستان برنامه ریزی داریم و هدف‌گذاری انجام شده و این به حقوق و ارزیابی عملکرد مسؤولان بنیاد نیز وصل شده است و پرداخت حقوق مدیران به تحقق این امور منوط شده است.

قاضی زاده هاشمی گفت: اینجا یکی از مراکز جنایت آمریکایی هاست و باید سمبل مقاومت را در بندرعباس پیگیری و اجرا کنیم و ما در این منطقه درگیری‌های زیادی با استعمار در این منطقه داشته‌ایم و نمادسازی در این زمینه که در تاریخ بماندرا می‌بایست بسازیم و ما نیز کمک  خواهیم کرد.

امیرحسین قاضی زاده هاشمی از صبح امروز به قشم سفر کرده و سپس راهی بندرعباس شده است و فردا نیز در هرمزگان، دیداری با خانواده شهدا و ایثارگران و سرکشی‌هایی به پروژه‌های بنیاد شهید خواهد داشت.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط