1401/02/10-17:42

نام خلیج فارس در کتب 450 سال پیش از میلاد مسیح آمده است

نام خلیج فارس در کتب 450 سال پیش از میلاد مسیح آمده است

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: نام خلیج فارس در کتب 450 سال پیش از میلاد مسیح آمده است و اسناد مختلفی گواه بر اصالت این نام کهن است.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام محمد عبادی‌زاده به مناسبت 10 اردیبهشت روز خلیج‌فارس، اظهار داشت: خلیج‌فارس به عنوان سومین خلیج بزرگ جهان شناخته می‌شود و از دیر زمان با هویت تاریخی پارس عجین بوده است.

 

وی، با ذکر این نکته که خلیج فارس از گذشته تا کنون شناخته شده است، عنوان کرد: اگر به کتب یونانی 450 سال پیش از میلاد توجه شود، از دریای پارس نام به میان آمده است، که امروز از آن به عنوان خلیج فارس یاد می‌شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با بیان این نکته که برخی از کشورهای دنیا به دنبال هویت بخشی به نام‌های جعلی دیگر هستند، ابراز کرد: نماینده دولت انگلیس در هنگام تاسیس برخی از کشورهای خلیج‌فارس سعی بر تغییر نام این دریا را داشت که رسانه‌های صهیونیستی نیز کمک دهنده این امر بودند؛ اما نتوانستند در برابر ملت ایران به مقصود خود دست پیدا کنند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده با بیان این نکته که هوشیاری و بیداری ملت ایران اجازه تغییر نام خلیج فارس را نداد و نمی‌دهد، بیان کرد: موضع قاطع ملت، خلیج‌فارس را به عنوان حس مشترک ایرانیان معرفی کرده است.

 

وی خاطرنشان کرد: ستیز با هویت ملی ایرانی، یکی از راهبردهای جدی دشمن است که ملت ایران با هوشیاری خود، در مقابل این جریان قرار گرفت و با هر تفکر و سلیقه‌ای به صورت یکپارچه در برابر این حرکت ایستاد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط