1401/02/02-11:03

انتصاب یک چهره ملی برای توسعه مکران نشانه عزم دولت برای توسعه این مناطق است

انتصاب یک چهره ملی برای توسعه مکران نشانه عزم دولت برای توسعه این مناطق است

یک فعال سیاسی و اجتماعی هرمزگان می‌گوید: انتصاب سردار حسین دهقان بعنوان دبیر اجرایی شورای توسعه سواحل مکران با توجه به پیشینه وزارت دفاع و توان مدیریت در تراز ملی نشانه عزم بلند دولت برای توسعه این مناطق است.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، کامران آتین « فعال سیاسی و اجتماعی» در یادداشتی درباره انتصاب سردار حسین دهقان از سوی رییس جمهور به عنوان دبیر اجرایی توسعه سواحل مکران آورده:

 

اکنون که بحمدالله مشکل انتخاب شهردار سیریک رفع گردید و فضا برای مدیریت شهری سیریک هموار شد،  لازم است شهرداران نوارساحلی از اعتبارات توسعه سواحل مکران برای زیرساخت ها و توسعه شهرها ، ایجاد دهکده های گردشگری و فرصت‌های سرمایه گذاری در این مناطق منسجم و با برنامه ی هدفمند پیشگام باشند.

 

مُکران منطقه‌ای زرخیر و توسعه این منطقه نیازمند فرصت، سرمایه، انسجام و هماهنگی بسیار بالا است، مکران مرواریدی پنهان در ایران‌، که باید قدر و منزلت آن شناخته شود و متناسب با آن سرمایه‌گذاری‌های ویژه‌ای صورت گیرد.

 

سواحل مکران در محدوده آب‌های ساحلی و اقیانوسی دریای عمان از ایستگاه‌های مهم و اصلی تجارت، اقتصاد و گردشگری ایران است و این منطقه از حوزه گواتر و پسابندر چابهار آغاز شده و تا منطقه میناب هرمزگان ادامه دارد که ۶۰ درصد سواحل مکران در استان هرمزگان قرار گرفته است

 

ظرفیت‌های کلان تجاری،گردشگری و شیلاتی و اجرای طرح رزاق در سواحل مکران می‌تواند علاوه بر اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی در منطقه، شرایط صادرات و ارز‌آوری را نیز فراهم سازد

 

سواحل مکران به عنوان یکی از قطب‌های مهم منطقه‌ای در حمل‌و‌نقل و مرکز اصلی کریدور بین‌المللی ترانزیت یک ظرفیت بزرگ اقتصادی کشور است.

 

سواحل مکران یکی از گذرگاه‌های اصلی کریدور جنوبی تجارت ایران و کشورهای حوزه خلیج‌فارس بوده و این ظرفیت را دارد که به منطقه‌ای ایده‌آل برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و صادرات محصولات مورد نیاز بازارهای مصرف و شاهراه اقتصاد دریایی منطقه‌ تبدیل شود.

 

سیریک و جاسک یکی از نزدیک‌ترین و کم‌هزینه‌ترین مسیرهای دسترسی به تجارت کشورهای حوزه خلیج فارس و دریای عمان و برگ برنده ایران در تجارت جهانی و اقتصاد دریامحور است.

 

در این شرایط سخت و دشوار اقتصادی کشور و چالش معیشتی مردم ، توسعه سواحل مکران با اجرای طرح رزاق ، رونق بازارچه های مرزی ، ظرفیت‌های شیلاتی، کشاورزی، گردشگری، ذخیره انرژی، بندری و تجاری می‌تواند جهت رونق اقتصادی ، توسعه اشتغال و معیشت مردم نقش آفرین باشد.

 

ضمن آرزوی توفیق به سردار حسین دهقان در آن سنگر خطیر امیدواریم با اجرای برنامه‌های طرح توسعه سواحل مکران محرومیت در این منطقه زدوده شود و هم زیستی مسالمت آمیز اقوام و مذاهب که همواره یکی از ویژگی‌های برجسته ایرانیان بوده در این منطقه به نمایش گذاشته شود.

 

انتصاب سردار حسین دهقان به عنوان چهره‌ای ملی و در تراز مدیریت کلان کشور می‌تواند افق روشنی را به روی اجرایی شدن تصمیمات کلان ملی و تحقق دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه توسعه سواحل مکران را به همراه داشته و دستگاه‌های مسؤول را در این باره به پای کار بیاورد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط