1401/01/31-11:07

آبله به جان حیات وحش بشاگرد افتاده

آبله به جان حیات وحش بشاگرد افتاده

آبله که از دوسه ماه پیش به جان حیات وحش بشاگرد افتاده، حالا شمار بیشتری از حیوانات بخصوص میش وحشی را درگیر کرده و نزدیک شدن این حیوانات به روستاها، بیم انتقال بیماری به دام‌های اهلی را بوجود آورده است.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، حیات وحش منطقه بشاگرد از حدود دو سه ماه گذشته تاکنون شاهد وقوع آبله در میان چهارپایان است.

 

اهالی بشاگرد شاهد میش‌های وحشی هستند که در مجاورت با روستاها، رفتار طبیعی ندارند و حیوان حتی رمق تکان خوردن در زمان بروز تهدید را نیز ندارد و نزدیکی این حیوانات به کانون‌های پرورش بز و گوسفند در منطقه بشاگرد نیز بر دامنه نگرانی‌های عمومی ناشی از سرایت بیماری از حیات وحش به دام‌های اهلی افزوده است.

 

در همین زمینه جانباز مدیرکل دامپزشکی هرمزگان اظهار کرد: همه امور حیات وحش بر عهده اداره کل محیط زیست است و بلافاصله پس ارائه گزارش بیماری در منطقه بشاگرد از سوی محیط زیست، اکیپ‌های تشخیصی دامپزشکی استان به منطقه اعزام شدند و بیماری آبله تشخیص داده شد.

 

به گفته وی، تاکنون اکیپ‌های عملیاتی دامپزشکی در روستاهای منطقه حاضر شده‌اند و واکسیناسیون دام‌های منطقه در برخی از روستاها انجام و در برخی دیگر نیز در حال انجام است تا بتوانیم از سرایت بیماری از دام‌های وحشی به دام‌های اهلی پیشگیری کنیم.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط