1401/01/25-11:43

رونمایی از سردیس شهید آوینی در بندرعباس

رونمایی از سردیس شهید آوینی در بندرعباس

‎به مناسبت گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی ، سردیس «شهید مرتضی آوینی» با حضور جمعی از مسئولان و هنرمندان در تالار شهید آوینی بندرعباس رونمایی شد.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، سعید عبدلی زاده رییس حوزه هنری انقلاب هرمزگان صبح امروز در مراسم رونمایی از سردیس شهید آوینی در بندرعباس ضمن بر شمردن شاخصه‌های هنر متعهد از دیدگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی، شهید سید مرتضی آوینی را به عنوان الگو و نماد این هنر دانست.

‎وی خاطرنشان کرد: نخستین جلوه‌های هنر متعهد و مبارزه با فقر و استضعاف پس از انقلاب در اثر شهید آوینی پیرامون محرومیت منطقه بشاگرد، متجلی است. 

 

‎رئیس حوزه هنری هرمزگان با اشاره با انعکاس سلحشوری مردم هرمزگان طی سالهای دفاع مقدس در قسمت‌هایی از مجموعه روایت فتح، این مراسم را فرصت تجدید عهد دوباره هنرمندان و مسئولین فرهنگی استان با راه و اهداف متعالی انقلاب اسلامی و مبانی هنر انقلاب دانست.

‎در ادامه این مراسم، اسمعیل جهانگیری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان ضمن تاکید بر باز شناخت شهید آوینی در هر زمان و برهه گفت: آوینی یک نویسنده، فیلمساز، پژوهشگر و متفکر برجسته بود و اگر چه وی بیشتر بعنوان فیلم ساز و روایتگر دفاع مقدس معرفی شده است اما جا دارد سایر ابعاد شخصیتی و فرهنگی ایشان مورد بررسی قرار گیرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، همگرایی و همراهی کنونی مسئولین دستگاههای فرهنگی استان را فرصتی مغتنم نقش آفرینی فعال هنرمندان استان در صحنه‌های مختلف پیش روی انقلاب اسلامی دانست.

‎ بازدید از نمایشگاه  پوستر هنر انقلاب و اجرای آهنگهای حماسی توسط مجید کمالی از هنرمندان استان از برنامه های دیگر این مراسم بود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط