1401/01/27-12:27

اختصاص 19 هزار میلیارد تومان اعتبار محرومیت‌زدایی در بودجه 1401

اختصاص 19 هزار میلیارد تومان اعتبار محرومیت‌زدایی در بودجه 1401

نماینده مردم غرب هرمزگان در خانه ملت گفت: امسال 19 هزار میلیارد تومان اعتبار محرومیت‌زدایی در بودجه 1401 گنجانده شده که می‌تواند سبب رفع بسیاری از گرفتاری‌های مردم در مناطق کمتر توسعه یافته کشور شود.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، احمد جباری دبیر کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اختصاص ۱۹ هزار میلیارد تومان اعتبار برای محرومیت زدایی در بودجه سال 1401 می‌تواند سبب رفع بسیاری از گرفتاری‌های مردم در مناطق کمتر توسعه یافته کشور شود و به مهار محرومیت‌ها در این مناطق کمک کند.

 

وی با تاکید بر اینکه اعتبار فوق برای بخش‌های مختلفی پیش بینی شده است، گفت: ۲ هزار میلیارد تومان جهت طرح ملی بازآفرینی سکونت گاه‌های غیررسمی و نقاط حاشیه ای شهری و 3600 میلیارد تومان جهت بهسازی راه های روستایی، طرح ملی تعمیر و تجهیز ماشین آلات راه سازی تعلق گرفته که 1200 میلیاردتومان آن به بهسازی راه‌های عشایری، تعمیر و تجهیز ماشین آلات راه سازمان امور عشایر تخصیص یافته است.

 

دییر کمیسیون عمران مجلس افزود: 3900 میلیاردتومان از اعتبار فوق به آبرسانی روستایی و آبرسانی عشایری، برنامه های آموزشی، فرهنگی و بهداشتی و سندنگاری میراث مادی و معنوی عشایر و 2500 هزار میلیارد تومان جهت رفع تنش های آبی در شهرهای کوچک و 1500میلیارد تومان نیز به منظور آبخیزداری و احیای قنوات تخصیص پیدا کرده است.

 

نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 500 میلیاردتومان از بودجه‌ی محرومیت زدایی به احیا و توسعه خانه‌های بهداشت روستایی تعلق گرفته است، ادامه داد که ۵ هزار میلیارد تومان نیز به منظور احداث، تعمیر و تجهیز مدارس روستایی اختصاص پیدا کرده است.

 

وی ابراز امیدواری کرد که با عزم و رویکرد جدی مجلس و دولت محترم جهت محرومیت زدایی و آبادانی، در سال بودجه‌ای پیش رو شاهد تحقق اقدامات بسیار مبارکی در این راستا خواهیم بود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط