1401/01/24-20:35

88 درصد ظرفیت سدهای هرمزگان پر است

88 درصد ظرفیت سدهای هرمزگان پر است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان گفت: 88 درصد ظرفیت 4 سد شمیل و نیان، استقلال، جگین و سرنی در هرمزگان در بارندگی‌های امسال پر شده است.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، جمشید عیدانی مدیرعامل آب منطقه‌ای هرمزگان امشب در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: چهار سد شمیل و نیان، استقلال و جگین و سرنی در مجموع  610 میلیون متر مکعب ظرفیت دارند که در بارندگی‌های سال اخیر حدود 88 درصد از ظرفیت این سدها پر شد. 

 

سد درکاه بشاگرد تا پایان تابستان افتتاح می‌شود

وی در ادامه این جلسه با اشاره به لزوم احداث سدهای بزرگ و کوچک در شهرستان بشاگرد عنوان کرد: سد درکاه بشاگرد با پیشرفت فیزیکی مناسب در حال ساخت است و تا اواخر تابستان کار این سد به پایان می‌رسد. 

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان تصریح کرد: سد گابریک در شرق جاسک در حال ساخت است که با چالش‌های اجتماعی و مالی روبرو بود اما با تدبیر وزیر نیرو و مسئولان ارشد استانی، مسائل در حال حل شدن است وبه  این ترتیب 270 میلیون متر مکعب به ظرفیت مخازن استان افزوده خواهد شد. 

 

عیدانی با اشاره به لزوم مهار روان آب‌ها، گفت: احداث سد بر رودخانه‌های شیرینی که به دریا می‌ریزند در حال مطالعه است تا بتوانیم از این طریق از هدر رفت آب های‌ شیرین جلوگیری کنیم. 

 

سدهای هرمزگان در شرایطی لبریز از آب است اما بسیاری از مناطق هرمزگان از جمله روستاهای بسیاری در قشم و سندرک گرفتار کم آبی شدید هستند و از سندرک خبر می‌رسد که هر 48 ساعت فقط برای ساعاتی آب برای مردم وصل می‌شود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط