1401/01/14-10:29

اولویت اصلی اقتصادی هرمزگان در سال 1401 چیست؟

اولویت اصلی اقتصادی هرمزگان در سال 1401 چیست؟

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان گفت: پیگیر جدی انتقال پرونده مالیاتی و حسابهای شرکت‌های فعال در هرمزگان هستیم.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، مهدی دسینه نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ پیگیر انتقال پرونده مالیاتی و همچنین حساب‌های بانکی مابقی موسسات و بنگاه‌های اقتصادی بزرگ به استان خواهیم بود.

 

وی افزود: با حمایت استاندار و نمایندگان مجلس و استفاده از ظرفیت دستگاههای نظارتی همانطور که در سال گذشته پرونده مالیاتی چندین شرکت بزرگ از جمله شرکت نفت ستاره به هرمزگان انتقال دادیم، امسال نیز پیگیر انتقال پرونده مالیاتی و همچنین حسابهای بانکی سایر موسسات و نهادها و بنگاههای اقتصادی بزرگ به استان خواهیم بود.

 

به گفته دسینه، منافع حاصل از وصول مالیات و عوارض ارزش افزوده طبق قانون باید در همان استان محل فعالیت پرداخت شود.

خبرگزاری فارس تاکنون چندین گزارش متعدد در خصوص پرونده مالیاتی شرکت‌های مختلف در خارج از هرمزگان منتشر ساخته که سبب هدایت نگاه دستگاه‌ها و مسؤولان مربوطه به این مهم شد.

 

لازم به ذکر است که سازمان بنادر و دریانوردی هنوز پرونده مالیاتی بنادر مختلف هرمزگان را به این استان منتقل نکرده و برخی از شرکت‌های فعال در این بندر نیز همچنان در خارج از استان مالیات خود را پرداخت می‌کنند که ضرورت دارد تا مسؤولان اقتصادی، سیاسی و قضایی استان نسبت به انتقال حساب‌ها و پرونده مالیاتی سازمان بنادر به هرمزگان به عنوان استانی که بیش از 80 درصد درآمد خود را از آن کسب می‌کند، اهتمام ورزند.

 

منبع: فارس

نظرات

captcha

اخبار مرتبط