1400/12/26-22:54
زلزله 6ریشتری هرمزگان|

وقوع 10 پس لرزه/ پیگیری رییس مجلس و وزیر کشور از وضعیت زلزله‌زدگان/ بنیاد مسکن در حال جمع‌بندی خسارات

 وقوع 10 پس لرزه/ پیگیری رییس مجلس و وزیر کشور از وضعیت زلزله‌زدگان/ بنیاد مسکن در حال جمع‌بندی خسارات

از وقوع زلزله 6 ریشتری در ساعت 2:45 تا ساعت 21 روز پنج‌شنبه 26 اسفندماه 10 پس لرزه غرب هرمزگان را لرزانده است.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز،  بدنبال وقوع زلزله 6 ریشتری در ساعت 2:45 تا ساعت 21 روز پنج‌شنبه 26 اسفندماه 10 پس لرزه غرب هرمزگان را لرزانده است.

 

شدت این زمین‌لرزه‌ها از 4.1 ریشتر تا 2.7 ریشتر بوده است.

رییس مجلس پیگیر وضعیت مناطق زلزله‌زده غرب هرمزگان شد

ظهر امروز در تماس تلفنی محمدباقر قالیباف رییس مجلس با احمد جباری نماینده غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، آخرین وضعیت زلزله ۶ ریشتری بامداد امروز در شهرستانهای بستک و بندرلنگه به اطلاع ریاست محترم مجلس رسانده شد.

 

دکتر قالیباف در این خصوص اظهار داشت: به همه دستگاه‌های خدمات رسان تاکید خواهد شد با حضور در منطقه به کمک مردم بشتابند و خسارات وارده را مورد ارزیابی قرار دهند. رئیس مجلس شورای اسلامی اطمینان داد هرگونه کمک و حمایت در راستای کمک به زلزله زدگان عزیز در شهرستان‌های بستک و بندرلنگه که مورد نیاز باشد را مورد پیگیری قرار دهند.

دستور وزیر کشور در برآورد دقیق خسارات زلزله ۶ ریشتری هرمزگان

وزیر کشور در تماس تلفنی با استاندار هرمزگان که از صبح امروز در مناطق زلزله‌زده غرب این استان حضور یافته، دستور داد برآورد دقیق خسارات انجام شود.

حضور استاندار هرمزگان از اولین ساعات صبح امروز در مناطق زلزله‌زده

 

زلزله هرمزگان ۴ مصدوم بجا گذاشت

فاطمه نوروزیان ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: بدنبال وقوع زلزله ۶ ریشتری بامداد امروز در منطقه کوخرد در شهرستان بستک، فوتی نداشت اما ۴ نفر مصدوم شده‌اند.

 

وی افزود: ۳ زن و یک مرد ۱۵ تا ۵۲ ساله در این زلزله مصدوم شده‌اند که سه نفر از آنان بصورت سرپایی مداوا شده‌اند و یک زن ۱۵ ساله باردار که در اثر ترس زلزله دچار زمین‌خوردگی شده بود، اکنون تحت مراقب است. به گفته سخنگوی دانشگاه علوم‌پزشکی هرمزگان، یکی از مصدومان یک زن در بندرعباس بوده که او نیز از وحشت ناشی از زلزله دچار آسیب شده که سرپایی درمان شده است.

 

برق و آب و تلفن مناطق زلزله زده برقرار شد

فرماندار بستک گفت: برق و آب و تلفن مناطق زلزله زده در کوخرد و جناح وصل شده است و راه روستاهایی که مسدود شده بود نیز بازگشایی شدند.

جمع بندی آسیب‌ها و خسارات زلزله از زبان استاندار هرمزگان

مهدی دوستی استاندار هرمزگان ساعت 20 امشب در گفت‌وگوی ویژه خبری سیمای مرکز خلیج فارس گفت: گروه‌های ارزیاب و عملیاتی هلال احمر، اورژانس، راهداری و اتفاقات برق و مخابرات بلافاصله پس از وقوع زمین لرزه شش ریشتری در شهرستان بستک به منطقه اعزام و بررسی و اقدامات میدانی را انجام دادند.

استاندار هرمزگان افزود: خوشبختانه و با لطف پروردگار، این زمین لرزه تلفات جانی نداشت و آسیب‌ها و خسارت‌های آن مربوط به ترک خوردگی دیوار برخی ساختمان ها و منازل بود. برق 11 روستا پس از وقوع زلزله قطع شد که با اقدام سریع، برق تمامی این روستاها وصل و همچنین ارتباطات مخابراتی برقرار و آب این مناطق نیز در وضعیت پایدار است.

وی گفت: وضعیت برق، آب و ارتباطات مخابراتی در مناطق زلزله‌زده پایدار و برقرار است و تمامی مسیرهایی که مسدود شده بودند نیز بازگشایی شده است.

چادر به اندازه کافی توزیع شده است

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: به دلیل وقوع زلزله و پس لرزه‌ها و نگرانی ایجاد شده در مردم در مناطق زلزله‌زده، چادر به اندازه کافی در سطح روستاهای کانون اصلی زلزله که آسیب دیدگی در آنها بیشتر بود، توزیع شده و در اختیار مردم قرار داده شده تا برای اسکان از آن استفاده کنند.

 

دوستی بیان داشت: از ساعت اولیه وقوع زمین لرزه، در روستاهای کانون اصلی زلزله حضور پیدا کردیم و ضمن دیدار و گفت‌وگو با مردم این مناطق، بازدید از منازل نیز صورت گرفت که عمده مشکل مربوط به ترک خوردگی دیوار منازل بود.

استقرار گروه‌هایی از بنیاد مسکن در مناطق زلزله زده

وی اضافه کرد: گروه‌هایی از بنیاد مسکن در روستاهای زلزله‌زده مستقر شده‌اند و کار ارزیابی خسارت‌ها را انجام می‌دهند.

استاندار هرمزگان اظهار داشت: از رئیس جمهور محترم، معاون اول رئیس جمهور و وزیر کشور که از همان ساعات ابتدایی وقوع زلزله، پیگیر موضوع و وضعیت زلزله‌زدگان بودند و دستورات ویژه‌ای صادر کردند، تشکر و قدردانی می‌کنم.

23 آبان امسال نیز دو زلزله 6.3 و 6.4 ریشتری فین بندرعباس را لرزاند و در طول سال نیز چندین زلزله کوچک و بزرگ مناطق مختلفی از استان هرمزگان را لرزانده است. با این اوصاف به نظر می‌رسد تشدید اقدامات نظارتی به منظور دقت در کیفیت ساخت و سازها از یک سو و تجهیز مراکز امدادی و درمانی از سوی دیگر برای هرمزگان از اهمیتی بسیار جدی برخوردار است و دقت نظر عموم مردم و مسؤولان را می‌طلبد.

 

منبع: فارس

نظرات

captcha

اخبار مرتبط