1400/12/20-15:04
امام جمعه بندرعباس:

ارسال ماهواره به فضا حاصل اعتماد به داخل است

 ارسال ماهواره به فضا حاصل اعتماد به داخل است

امام جمعه بندرعباس گفت: ارسال ماهواره به فضا نشانه بلوغ علمی کشور و حاصل اعتماد به داخل است.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، حجت‌الاسلام محمد عبادی‌زاده ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان اظهار کرد: کار در اسلام ارزش بسیار بالایی دارد و وسب حلال و کار حلال می تواند آثار و برکات عظیمی بدنبال داشته باشد.

 

وی با اشاره به وجود نگاه متوازن به امور مختلف در اسلام ناب و در کلام نورانی اهل بیت علیهم السلام، افزود: روزی حلال سبب توازن میان زندگی اخروی و دنیوی انسان می‌شود.

 

نماینده ولی فقیه در هرمزگان خاطرنشان کرد: شمشیر زدن در راه خدا از کسب حلال آسان تر است.

 

حجت الاسلام عبادی زاده در ادامه به اهمیت بهره مندی از فیوضات ماه شعبان به عنوان ماه رسول خدا تأکید و بیان کرد: ان شا الله از دالان ماه شعبان عبور کرده و وارد ماه رمضان شویم و به شب‌های لیله القدر برسیم که متعلق به فاطمه الزهرا و امام زمان (عج) است.

 

وی به در پیش بودن روز شهید اشاره و گفت: توصیه‌های امام و رهبر معظم انقلاب در خدمت به خانواده شهدا را بخوانید و ببینید که حقی که خانواده شهدا بر گردن ما دارند را توانسته‌ایم، ادا کنیم. شهدا نماد و پرچمی برای گم نکردن راه است و هر شهیدی در هر کوی و برزن و کوچه‌ای پرچم‌های آزادی ما است و باید قدر بدانیم و تجلیل کنیم.

 

امام جمعه بندرعباس بر ضرورت نام‌گذاری هرچه بیشتر شهدا بر کوچه‌ها، بیان داشت: اشتغال در همه خانواده‌ها بخصوص در خانه شهدا ضرورت دارد و بحمدالله گام‌های خوبی برداشته شده است و در این زمینه همکاری خوبی از سوی استاندار هرمزگان صورت گرفته است و عنقریب معدود افراد باقی مانده نیز شاغل خواهند شد. همچنین اولویت مهم دیگری که وجود دارد، اشتغال خانواده فقرا است و البته اشتغال برای همه آحاد جامعه ضرورت دارد و ما امیدواریم که دولت در بخش‌های مختلف بتواند شغل ایجاد کند.

 

حجت الاسلام عبادی‌زاده به روز جوان نیز اشاره‌ای کرد و گفت: حضرت علی اکبر در زمان شهادت 25 ساله بود و ازدواج کرده بود و بچه داشت. جوانان نیز همت کنند و در جوانی ازدواج کنند. حضرت علی اکبر (صلوات الله علیه) در جوانی مجذوب و شیفته بندگی خدا بود و این شیوه از او بهترین الگو را ساخت.

 

وی عنوان کرد: گرگ‌های در کمین جوانان هستند و باید هوشیار باشیم.

 

نماینده ولی فقیه در هرمزگان دستیابی اخیر به توان ارسال ماهواره به فضا در ارتفاع 500 کیلومتری را اقدامی بزرگ برشمرد و این برای اولین بار است که در کشورهای اسلامی که روی پای خود ایستاده‌ایم و بدون اتکای به دیگران، این اقدام مهم را انجام داد و این موفقیت‌ها با قدرت ادامه خواهد داشت و همه اینها بدست متخصصان جوان کشورمان رقم خورد.

 

وی در پایان با ابراز تأسف از نگاه نژادپرستانه غربی‌ها به ماجرای جنگ اوکراین، به اظهارات کارشناس بی بی سی اشاره و گفت: چشمان آبی و موهای بلوند از نظر کارشناسان انگلیسی و فرانسوی در حال کشته شدن هستند اما اصلا نگاهی به مردم مظلوم یمن، عراق، افغانستان و فلسطین ندارند. جان و مال همه مردم جهان برای ما محترم است اما نگاه دوگانه رسانه‌ها و سیاست‌مداران غربی متأثرکننده است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط