1400/12/18-13:36

شهردار بندرعباس: 1500میلیارد بدهی از قبل مانده است/ بسیاری از واگذاری‌های رهاشده را لغو کردیم

شهردار بندرعباس: 1500میلیارد بدهی از قبل مانده است/ بسیاری از واگذاری‌های رهاشده را لغو کردیم

مهدی نوبانی شهردار بندرعباس به بیان برنامه‌های خود در سال 1401 پرداخت.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، مهدی نوبانی شهردار بندرعباس امروز در یک گفت‌وگوی رسانه‌ای اظهار کرد: اولین اولویتم در شهرداری بندرعباس که اکنون 5 ماه از آن می‌گذرد بررسی و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام بوده است و این که بتوانیم شهر را برای نوروز آماده کرده و میزبان خوبی برای مردم سراسر ایران باشیم.

 

وی از افتتاح پل قدس، تکمیل روشنایی بوستان‌ها و پارک‌ها، نورپردازی میدان‌ها، پل‌ها و فلکه‌ها، رنگ آمیزی جداول، برپایی جشنواره ساحلی، لکه‌گیری و آسفالت گسترده در سطح شهر، کاشت 2200 نهال بومی و مثمر، هرس و حذف تدریجی گونه کنوکارپوس، روشن کردن المان بندرعباس و ساخت المان در ورودی شهر به عنوان کارهای انجام شده در این مدت یاد کرد و گفت: دو پل پیامبر اعظم بر روی آزاد راه شهید رجایی و پل مهرگان را بزودی آغاز خواهیم کرد.

 

شهردار بندرعباس با اشاره به همکاری بسیار خوب دادگستری هرمزگان با شهرداری و اقدام خوب آزادسازی سواحل در بندرعباس، خاطرنشان کرد: برنامه ما این است که در سطح ساحل هر مانعی هست را حذف کنیم و امکان تردد و تفرج مردم در ساحل به طور کامل فراهم شود. همچنین برنامه داریم تا پارک صدف روبروی بازار قدیم را بزودی به بهره برداری برسانیم.

 

وی از ساخت رواق بازار قدیم با طرح سنتی و بومی خبر داد و گفت: این پروژه اکنون در حال اجراست و مصمم هستیم تا بعد از ۲.۵ سال دوباره باغ پرندگان را بازگشایی کنیم و ستاد استقبال از شهر نیز راه اندازی شده تا راهنمای گردشگران و مسافران نوروزی باشد.

 

نوبانی همچنین خبر از بازگشایی و افتتاح خیابان معراج در مسیر هتل هما داد و گفت: دو بازگشایی در ۱۳ هکتاری و آزادگان نیز خواهیم داشت و برای نوروز در گلزار شهدا سر درب و ورودی و نمای جلو زیباسازی شد که تا عید نوروز آماده می‌شود.

 

وی از برگزاری یادواره شهدای یادواره شهدای شهرداری در پارک گلها در ۲۲ اسفندماه خبر داد و عنوان داشت: احداث پل عابر پیاده روبروی اسکله حقانی اهمیت زیادی برای ما دارد و بزودی ساخت آن را آغاز خواهیم کرد.

 

شهردار بندرعباس درباره ساخت شهربازی در این شهر نیز عنوان کرد: دو طرح مطالعاتی شهربازی را بررسی کردیم و اکنون ۷ وسیله شهربازی خریداری شده و با انجام زیرسازی‌ها، به تدریج امکان برپایی این تجهیزات را با مشارکت بخش خصوصی که آن را به مزایده خواهیم گذاشت، فراهم خواهیم آورد. مکان جدیدی که برای شهربازی در نظر گرفته‌ایم و فکری اساسی برای دسترسی و امکان تردد مردم نیز در آن صورت گرفته، روبروی شهرداری منطقه یک است که بخشی از اراضی متعلق به شهرداری بوده است و اکنون کار تسطیح در وسعت 5 هکتاری در جریان است.

 

نوبانی ادامه داد: دو سیل بزرگ را پشت سر گذاشتیم و کانال‌های قبلی و کانال‌های جدید خیلی در مهار سیل به ما کمک کرد.

 

وی با بیان این که برای سال تحویل در نقاط مختلف شهر، برنامه خواهیم داشت، این مهم را از اصلی‌ترین برنامه‌ها در نوروز عنوان کرد.

 

شهردار بندرعباس شفاف‌سازی در مزایده‌ها و مناقصه‌ها را مورد اشاره قرار داد و به راه اندازی سامانه ستا در شهرداری برای شفاف شدن تمامی اقدامات مالی اشاره و گفت: این ابتدای راه است و در ادامه در سال 1401 حتما این سامانه را کامل می‌کنیم و حقوق و مزایا و پرداختی‌ها و ... را نیز بر روی آن قرار خواهیم داد.

 

نوبانی از همکاری شورا، استاندار و امام جمعه، رییس کل دادگستری و دادستان بندرعباس نیز تقدیر کرد و بیان داشت: ۲۲۰ میلیارد تومان فقط بدهی به تامین اجتماعی داریم که ۷ جلسه با تامین اجتماعی داشته‌ایم و آن عزیزان همکاری خوبی با ما دارند. از سوی دیگر توانسته‌ایم بیمه و حقوق کارمندان و کارگران را در شهرداری به روز کنیم و اولویت واریز حقوق در شهرداری نیز با کارگران، کارمندان و سپس با مدیران است.

 

وی به بدهی 1500 میلیاردی شهرداری به پیمانکاران نیز اشاره و گفت: با بسیاری از پیمانکاران به طور مستمر جلسه داشته‌ام و به آنها برای پرداخت و تداوم کار اطمینان داده‌ایم و بحمدالله بسیاری از آنان نیز در این زمینه همکاری کرده‌اند و تمام تلاش ما کاستن از این بدهی‌ها با یک روند مرتب و مداوم است.

 

شهردار بندرعباس در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به وضعیت نامناسب پارک گلها و عدم تعهد سرمایه‌گذار مربوطه در نگهداری از این پارک، بیان کرد: کار را به طور کامل تحویل گرفته‌ایم و پارک گلها را با توان سازمان فضای سبز شهرداری مرمت خواهیم کرد و سپس برای عموم بازگشایی می‌کنیم.

 

نوبانی با اشاره به قرارداد آبنمای موزیکال در پارک دباغیان نیز اظهار کرد: برای ساخت آبنمای موزیکال 3 میلیارد تومان هزینه شده بود و قرار بود که نگهداری آن نیز بر عهده سرمایه‌گذاری باشد که فضای رستوران آن منطقه را در اختیار دارد اما این اقدام انجام نشد و این تجهیزات از بین رفته است و سرمایه گذار نیز به تعهدات خود عمل نکرده و در حال پیگیری حقوقی موضوع هستیم و از آن جایی که نگهداری آبنمای موزیکال در هوای شرجی بسیار هزینه بالایی دارد و برای راه اندازی آن به 4.5 میلیارد تومان هزینه و ماهانه 50 تا 60 میلیون تومان هزینه نیاز داشت لذا شهرداری تصمیم گرفت که آبنما به طور معمولی راه اندازی شود.

 

نوبانی درباره سیستم حمل و نقل بی آر تی نیز عنوان کرد: معتقدم این سیستم برای بلوار مرکزی شهر بندرعباس کارآیی لازم را ندارد و عملا یک باند به طور کامل اشغال شده و باند دیگر نیز برای پارک خودروها سبب قفل شدن حرکت در بلوار مرکزی بندرعباس می‌شود ولی استدلال مشاوران طرح که کشوری نیز هستند این است که ماهیت بی آر تی در آن است که مردم برای سرعت گرفتن در ترافیک به سمت بی آر تی سوق پیدا کنند که من این را قبول ندارم و از آنها خواستم تا مسیر جایگزین دیگری را برای این سیستم بررسی کنند.

 

شهردار بندرعباس درباره پارک ۵۰ هکتاری در شمال آزادراه شهید رجایی نیز گفت: خط لوله گازی در این منطقه عبور کرده که عملا 150 متر حریم دارد و لذا زمینی که راه و شهرسازی برای ما به عنوان 50 هکتار تعریف کرده بود به 20 هکتار محدود شد ولی کار احداث آن را بزودی آغاز خواهیم کرد.

 

وی از تداوم ساخت پارک ساحلی در بندرعباس از پارک ولایت به سمت جاده شرقی بندرعباس در جنوب فرودگاه در سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: برای احداث شهربازی نیز مزایده صورت خواهد گرفت و قطعاتی نیز که خریداری شده کاملا نو هستند و بخشی از این تجهیزات را نیز به محل منتقل کرده‌ایم.

 

نوبانی درباره سرنوشت بازارچه صنایع دستی که بجای بازار ماهی فروشان در دست احداث است، نیز گفت: بازار ماهی فروشان سابق و زمین کنار بازار ماهی فروشان سابق متعلق به ستاد اجرایی فرمان است و لذا برای تکمیل بازارچه صنایع دستی و هر اقدام عمرانی در آن منطقه به همکاری مشترک با ستاد اجرایی فرمان امام نیاز داریم و نگاهها مثبت است و امیدواریم که بتوانیم در یک بستر مشترک این مشکل را حل کنیم.

 

شهردار بندرعباس درباره آخرین وضعیت اقدامات شهرداری در پارک پنجه علی نیز بیان کرد: پیمانکار طلب زیادی دارد و لذا برای تامین منابع، کار متوقف شده است.

 

وی همچنین گفت: ۲۰۰ سطل زباله جدید بزودی خریداری می‌شود تا جایگزین شود و فضای شهر بهبود پیدا کند. علاوه بر این برای آوردن شرکت بیدود به بندرعباس در حال برنامه ریزی هستیم تا در فاز اول 250 دوچرخه به بندرعباس بیاورد تا بتوانیم تردد با دوچرخه را نیز در بندرعباس شروع کنیم. البته باید به موازات آن، لاین دوچرخه نیز ایجاد کنیم و در ساحل معبری نیز داریم که می‌شود مورد استفاده قرار گیرد.

 

نوبانی درباره تعاملش با شورای شهر بندرعباس هم گفت: به اعضای شورا گفته‌ام که کمک کنند شهر بندرعباس حرکت رو به جلو داشته باشد. از همه کمک می‌خواهم که اختلافات را کنار بگذاریم و با اتحاد و همدلی امور پیش رود و البته الحمدالله فضا بهتر شده و قطعا بهتر هم خواهد شد.

 

وی در پایان با اشاره به هزینه ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومانی برای نگهداری از سگ‌های بلاصاحب در سایت تل سیاه، گفت: در این محل تا وضعیت مطلوب خیلی فاصله داریم اما کمک می‌کنیم که این حیوانات وضعیت مناسبی داشته باشند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط