1400/12/17-11:45

برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی هرمزگان رونمایی شد

برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی هرمزگان رونمایی شد

سند برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی هرمزگان با حضورحجت الاسلام و المسلمین سعید رضا عاملی دبیر شورای انقلاب فرهنگی کشور رونمایی شد.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، آیین رونمایی از برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی هرمزگان صبح امروز برگزار شد.

 

در این آیین حجت الاسلام و المسلمین سعید رضا عاملی دبیر شورای انقلاب فرهنگی کشور، سید مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی و مسئول کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، حجت الاسلام محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه هرمزگان و امام جمعه بندرعباس و نیز جمعی از فعالان علمی و رسانه‌ای استان نیز حضور داشتند.

 

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در این مراسم با بیان اینکه اجرای نقشه مهندسی فرهنگ کشور مورد تاکید رئیس جمهور است، عنوان کرد: اگر توفیق تدوین نقشه مهندسی کشور حاصل شده به دلیل همکاری خوب میان شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده و استان هرمزگان استان سومی است که در آن برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی رونمایی می‌شود. 

 

حجت الاسلام عاملی تأکیدکرد: هدف مرجعی که مقام معظم رهبری در سند نقشه مهندسی فرهنگی تعیین کرده‌اند استقرار تمدن نوین اسلامی است و نگاه رهبری معزز به فرهنگ یک نگاه تمدنی است و خواستار توجه به عرصه فرهنگی کشور هستند تا بتوانیم ظرفیت‌های بنیادین فرهنگی خویش را صیانت کرده و توسعه دهیم.

 

وی با بیان این که امروز متاسفانه باید بگوییم که هوای فرهنگی کشور خوب نیست، بیان داشت: ما یک زیست‌بومی داریم که بنیادی‌ترین عنصر آن اسلام بوده و مشترک بین ما و تمام ادیان الهی است چرا که اسلام ادامه ادیان الهی است لذا این عنصر باید در زیست‌بوم ما حفظ شود. امروز باید همه و حتی صنایع بزرگ استان با فرهنگ گره بخورند و فرهنگ باید امتداد پیدا کند با کسب و کار و تمام ملاحضات ما تا مشکلات فرهنگی حل شود. 

نظرات

captcha

اخبار مرتبط