1400/12/03-16:52

بودجه 2498 میلیاردی سال 1401 شهرداری بندرعباس تصویب شد

بودجه 2498 میلیاردی سال 1401 شهرداری بندرعباس تصویب شد

اعضای شورای شهر بندرعباس با کشمکش دوباره، بالاخره بودجه 2498 میلیاردی سال 1401 شهرداری بندرعباس را تصویب کردند.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، شهرداری بندرعباس اواسط بهمن‌ماه بودجه 2450 میلیارد تومانی خود را به شورای شهر برای تصویب، تقدیم کرد که در مقایسه با سال گذشته حدود 40 درصد افزایش را نشان می‌داد.

 

شهرداری در این بودجه پیشنهاد داده بود تا 50 درصد آن برای هزینه‌های جاری و 50 درصد دیگر نیز برای امور عمرانی و توسعه‌ای صرف شود.

 

شورای شهر بندرعباس امروز در یک کشمکش میان اعضا در نهایت بودجه سال آینده شهرداری را با رقم 2498 میلیارد تومان نهایی کرد.

 

 در جلسه امروز بار دیگر اعضای شورای شهر به بیان انتقاداتی در مورد یکدیگر پرداختند.

 

فاطمه جراره رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس در این نشست اظهار کرد: شهر بندرعباس با وجود صنایع عظیم در غرب و یدک کشیدن عنوان پایتخت اقتصادی کشور آن‌چنان پیشرفت عمرانی برای مردم نداشته است و یکی از اصلی ترین علت آن میزان هزینه‌های جاری بالای شهرداری بوده است در حالی که باید حداقل 40 درصد بودجه شهرداری‌ها به مسائل عمرانی معطوف شود اما در سال‌های گذشته این امر محقق نشده است و حتی برخی از هزینه‌های جاری در قالب عمرانی آمده است. 

 

به گفته رییس شورا، در سال‌های اخیر بحث ارزش‌افزوده خیلی به کمک شهرداری آمده اما متأسفانه تاکنون شهرداری بدون توجه به ضرورت هزینه‌کرد 40 درصدی عمرانی از این بودجه هزینه کرده است و ضرورت دارد تا تلاش شود که ارزش افزوده منجر به کاهش تلاش شهرداری برای تحقق درآمدهایش نشود و در سال 1401 شاهد افزایش تلاش‌ها برای تحقق درآمدها باشیم.

 

در ادامه یعقوب دبیری‌نژاد عضو شورای شهر بندرعباس نیز در نطق پیش از دستور خود اظهار داشت: این روزها دوستان مسجدی ما و مردم شهر بندرعباس نگران اختلاف نظرها در شورای ششم هستند و البته عده‌ای نیز در بیرون از شورا، از اختلاف نظرها خوشحال‌ هستند و همچنان از عنوان شورای انقلابی به تمسخر استفاده می کنند البته بنده معتقدم نشانه انقلابی و آزاده بودن، سکوت نکردن در برابر موضوعاتی است که برابر آموخته‌های دینی مصداق امر به معروف و نهی از منکر است و سکوت در برابر آن جایز نیست. 

 

وی با انتقاد از برخی اعضای شورا که در جلسات رسمی به برخی دیگر لقب شورای شهرداری دادند، بیان داشت: متأسفانه رویه بدی در شورا شکل گرفته به طوری که نطق‌های ما را در سایت شورا سانسور می‌کنند و اخبار ما را از شبکه اجتماعی شورا حذف کرده و حتی در برگزاری جلسات شورا نیز قانون رعایت نمی‌شود.

 

دبیری‌نژاد همچنین گفت: دعوتنامه حضور اعضا برای نشست با مدیرکل امور شوراهای وزارت کشور را مخفی کردند و مخفیانه در جلسه شرکت کرده و سه نفر سهمیه شورای شهر بندرعباس را سوزاندند اما بدانید در برابر تضییع حقوق مردم سکوت نخواهیم کرد. بودجه قرار است ملاک برنامه‌ریزی ما باشد و همین الان اعلام می‌کنم که منابعی که در بودجه قرار دادیم به هیچ وجه وصول نمی‌شود و اشتباهاتی در بودجه نویسی وجود دارد. 

 

سید رضا موسوی یکی دیگر از اعضای شورای شهر بندرعباس نیز تأکید کرد: اصلاحات ما در بودجه برای واقعی سازی آن بر اساس نیازها بوده است به طوری که حقوق و دستمزد پرسنل شهرداری افزایش 20 درصدی داشته است و تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه تمام و انجام اقدامات مطالعاتی مورد تأکید است. همچنین در بودجه سال آینده به افزایش ایمنی، مناسب سازی فضای شهری برای معلولان نیز مورد توجه قرار گرفته است.

 

فریده عامری دیگر عضو شورای شهر بندرعباس نیز با اشاره به ممنوع المعامله بودن شهرداری بندرعباس در شرایط کنونی، عنوان کرد: شهردار کنونی بندرعباس میراث‌دار عملکرد شهرداران سابق و اسبق است و لذا برخی تصمیمات ما باید بصورت پلکانی باشد تا شهردار بتواند آنچه ما تصویب می‌کنیم را اجرایی کند.

 

اسماعیل رئیسی حسن‌لنگی منشی شورای شهر بندرعباس نیز بر ضرورت هدایت منابع شهرداری به توسعه فضای سبز و بهبود کیفیت زندگی مردم در شهر تأکید کرد.

 

در پایان اعضای شورا بودجه سال آینده شهرداری را تصویب کردند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط