1400/11/21-10:28

عزم شهرداری برای جایگزینی گونه‌های بومی بجای کنوکارپوس در بندرعباس

شهرداری بندرعباس در راستای بهبود فضای سبز شهری، تمرکز خود را بر جایگزینی گونه‌های بومی به جای کنوکارپوس قرار داده است.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، شهردار بندرعباس صبح امروز در مراسم کاشت 300 اصله نهال در محدوده منطقه دو شهرداری بندرعباس در قالب برنامه جایگزینی گونه‌های بومی به جای کنوکارپوس، اظهار کرد:  پویش کاشت درختان بومی در همه مناطق به راه افتاده است و هدف ما علاوه بر افزایش سرانه فضای سبز، حذف درخت کونوکارپوس از فضای سبز شهری است.

 

وی با بیان این که شرایط آب و هوایی منطقه و نیاز شهر به توسعه فضای سبز سبب شده که درختکاری را به عنوان یکی از اصلی‌‌ترین برنامه‌های خودمان قرار داده تا بتوانیم طراوت شهری را در بندرعباس افزایش دهیم، عنوان کرد: کاشت درخت یعنی رویش زندگی طبیعی شهری که علاوه بر اجر معنوی موجب تصفیه هوا و کاهش آلودگی‌هایی است که متأسفانه به‌صورت فزاینده‌ای با توجه گسترش صنایع آلاینده محیط‌زیست که در حال افزایش هستند، خواهد شد.

شهردار بندرعباس خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش جمعیت جهت حفظ و افزایش سرانه فضای سبز در بندرعباس باید سالانه فضای سبز شهر افزایش پیدا کند که برنامه‌ریزی همکارانم در مناطق و فضای سبز شهرداری در همین راستا است.

 

به گفته مهدی نوبانی، پویش کاشت درختان بومی در همه مناطق به راه افتاده است و هدف ما علاوه بر افزایش سرانه فضای سبز حذف درخت کونوکارپوس از فضای سبز شهری است.

امروز 300 نهال درخت بومی که شامل گاروم زنگی، چریش، لور، انجیر معابد، جم، کاسیاو مشعل جنگل است در بلوار امام حسین (ع) کاشته شد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط