1400/10/28-10:50

واکنش مرزبانی به اظهارات نماینده بندرعباس مقابل رییس جمهور

معاون فرهنگی اجتماعی مرزبانی استان هرمزگان ، اظهارات احمد مرادی نماینده بندرعباس در مجلس در حضور رییس جمهور مبنی بر تیراندازی و فوت یک مرزنشین در تعقیب و گریز را خلاف واقع و بی‌اساس دانست.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، سید مرتضی اولادعلی معاون فرهنگی و اجتماعی مرزبانی هرمزگان در جمع مرزنشینان و صیادان بندرخمیر طی سخنانی ضمن تکذیب اظهارات احمد مرادی  و محفوظ دانستن حق شرعی و قانونی مرزبانی استان هرمزگان برای اعاده حیثیت و پیگیری قضایی به اتهام «نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی» تصریح کرد: مراتب اقدامات خلاف شئون این نماینده مجلس از طریق سلسله مراتب فرماندهی به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان منعکس می شود تا مرجع مزبور تصمیمات مقتضی اتخاذ کند. 

 

وی با بیان این مطلب که چند شب قبل به هنگام خروج یک فروند شناور صیادی از توقف گاه بندرپل و ورود شناور دریانوردی یک تصادم دریایی رخ داد که یک نفر از شناور صیادی کشته و یک مرزبان هم زخمی شد. 

 

 سید مرتضی اولادعلی ادامه داد: در بررسی های اولیه مشخص گردید شناور صیادی که فاقد هویت و مدارک دریانوردی بوده، در ساعت ممنوعه تردد حرکت کرده و به هنگام خروج از توقف گاه چراغ های روشنایی و علائم ایمنی نیز نداشته و با شناور دریابانی در خارج از توقف گاه و در محدوده  بندر پل خمیر برخورد نموده و این حادثه ناگوار رخ داده است. 

 

 معاون اجتماعی مرزبانی استان هرمزگان با بیان اینکه کارشناسی دقیق این حادثه تحت بررسی است و متعاقبا اطلاع رسانی می گردد از اظهارات نسنجیده و خلاف واقع احمد مرادی نماینده مجلس شورای اسلامی در نشست شورای اداری استان با حضور ریاست جمهوری انتقاد شدید کرد. 

 

 وی بیان احساسی و بدون تامل و بررسی این حادثه، آن هم در یک نشست مهم و با حضور عالی ترین مقام اجرایی کشور را جفا در حق مرزبانان خدوم استان هرمزگان دانست. 

 

 به گفته معاون اجتماعی مرزبانی استان هرمزگان، با هوشیاری و دقت عمل مرزبانان، آموزش های مستمر و تعامل بیش از پیش مرزنشینان عزیز با مرزبانان، از ابتدای سال جاری تاکنون هیچ درگیری منجر به تیراندازی و کشته شدن حتی قاچاقچی و یا شهادت مرزبانان نداشتیم و منتصب کردن یک تصادم دریایی به درگیری و تعقیب و گریز و تیراندازی، جز تشویش اذهان عمومی چیز دیگری را بدنبال نخواهد داشت. 

 

 اولادعلی ضمن دعوت از این نماینده مجلس شورای اسلامی برای عذرخواهی از مرزبانان و خانواده های معظم شهدای مرزبانی در صحن علنی مجلس، از ریاست مجلس شورای اسلامی درخواست ورود به موضوع و پیگیری در این رابطه را شد. 

 

احمد مرادی در نشست شورای اداری که با حضور رییس جمهور و در روز 5شنبه هفته گذشته برگزار شد در بیان مشکلات و مسائل و محرومیت‌های مرزنشینان عنوان کرده بود که در ماجرای اخیر فوت یک جوان در ساحل هرمزگان، مرزبانی به او گلوله شلیک کرده است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط