1400/10/26-14:44

حضور معاون وزیر نیرو در میناب/ تقدیر از مدیریت میدانی سپاه در پیشگیری از ورود سیلاب به منازل مردم

حضور معاون وزیر نیرو در میناب/ تقدیر از مدیریت میدانی سپاه در پیشگیری از ورود سیلاب به منازل مردم

معاون آب و آبفای وزیر نیرو با اشاره به ورود حدود ۸۰ تا ۹۰ میلیون متر مکعب سیلاب جدید به سد استقلال میناب، گفت: لایروبی رودخانه‌های هرمزگان در بسیاری از نقاط به دلیل حجم سنگین سیلاب و گل و لای در دستور کار وزارت نیرو قرار دارد.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، محمد جوانبخت معاون آب و آبفای وزیر نیرو پیش از ظهر امروز به منظور بررسی وضعیت مناطق در معرض سیلاب در شرق هرمزگان وارد بندرعباس شد و از آنجا راهی میناب در شرق هرمزگان شد.

به گفته وی، پیش بینی‌های هواشناسی از ریزش باران در مناطق بالادست سد استقلال میناب حکایت از ورود حدود ۸۰ تا ۹۰ میلیون متر مکعب سیلاب جدید به سد است و از آن جا که سد طی بارش‌های هفته گذشته کاملا پر شده است لذا تخلیه مقداری از موجودی سد طی روزهای اخیر در دستور کار قرار گرفته است.

 

 جوانبخت عنوان کرد: تخلیه اضطراری بخشی از آب سد استقلال میناب باعث آبگرفتگی در برخی روستاهای جنوب سد و پایین دست شده که با اقدام به موقع عزیزان قرارگاه مدینه منوره و استانداری هرمزگان، مدیریت میدانی خوبی در جریان است و شاهد آن هستیم که خاکریزهای روستاهای مازغ بالا و مازغ پایین و تمبک ترمیم شده‌اند و البته کار اساسی‌تر آن است که رودخانه میناب لایروبی شود.

معاون آب و آبفای وزیر نیرو بیان داشت: رودخانه‌های هرمزگان در بسیاری از نقاط به دلیل حجم سنگین سیلاب و گل و لای در مقاطعی پر شده‌اند و لایروبی آنها در دستور کار وزارت نیرو قرار دارد و مقرر شده تا در این زمینه حتما اقدامات اساسی صورت گیرد.

وی از روستاهای مازغ بالا، مازغ پایین و تمبک نیز بازدید و میزان خسارات سیل هفته گذشته و اقدامات اخیر سپاه در صیانت از این روستاها در سیلاب را مورد بررسی قرار داد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط