1400/10/08-17:14

شهید گمنامی که در آستانه سالگرد حاج قاسم «بهشت هرمزگان» را شیدایی کرد

شهید گمنامی که در آستانه سالگرد حاج قاسم «بهشت هرمزگان» را شیدایی کرد

سیاهو امروز میزبان خانواده شهید غلامرضا ترابی بود. شهید گمنامی که حالا پس از 4 سال از دفن پیکر پاک او در سیاهو شناسایی شده است و خانواده‌اش آمدند تا او را در برگیرند.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، منطقه سیاهو در استان هرمزگان در میانه‌های سلسله جبال زاگرس پایانی قرار گرفته است و از آن به بهشت هرمزگان یاد می‌کنند. 

مسجد امام علی سیاهو شاید نگین این بهشت زیبا باشد و نگین این مسجد، مزار پاک شهید گمنامی است که سال 96 بر دستان مردم این دیار تشییع و در این منطقه به خاک سپرده شد. مردم این دیار هرگز نگذاشتند این شهید احساس غریبی کند و او همیشه دردانه این منطقه در میانه‌های کوه‌های شمالی بندرعباس بوده است.

 

حالا پس از 4 سال هویت این شهید گمنام شناسایی شده و او غلامرضا ترابی است. او اصالتا اهل استان اصفهان است و جمعی لشکر 21 حمزه ارتش جمهوری اسلامی ایران راهی جبهه‌های حق علیه باطل می‌شود و سال 1366 در جریان عملیاتی مفقود الاثر می‌گردد. 

حالا پس از 34 سال از شهادتش و 4 سال از کشف پیکر او و خاکسپاری‌اش در سیاهوی بندرعباس، هویت این شهید به مدد تلاش سپاه، بنیاد شهید و موسسه حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس شناسایی شده است. او غلامرضا ترابی است و امروز خانواده غلامرضا ترابی با سفر از اصفهان به بندرعباس و حضور بر مزار او، او را همچون اهالی سیاهو در بر گرفتند.

 

 ظهر امروز برادر و خواهر و برادر زاده‌ها و خواهرزاده‌های این شهید و جمعی از اقوام و همرزمان او از اصفهان به گمان غریبی او در این منطقه، بر مزارش حاضر شدند اما به گفته برادر شهید، او خواهرانی و برادرانی فراوان در این منطقه دارد و ما هرگز رنگی از غریبی برادرمان در بندرعباس ندیدیم. مادر و پدر شهید که دیگر این روزها در قید حیات نیستند نیز امروز بی‌شک همراه با شهیدشان نظاره‌گر شور عظیم مردم سیاهو و اهالی این منطقه در برگزاری مراسم دیگری برای غلامرضا ترابی هستند که نشانه‌ای از عمق ارادت اهالی هرمزگان و ساحل نشینان به مکتب شهدا است.

 

امروز سیاهو بازهم درخشید، به درخشش نور صبحگاه بر قله‌های شرجی زده کوهستان‌های خویش.

سیاهو حالا بیش از شهرتش برایطراوت درختان نارنجی‌گونش بخاطر میزبانی از غلامرضا ترابی (شهید گمنامی که پس از 34 سال شناسایی شد) می‌درخشد. شهیدی که بی شک خودش در تعیین مکان مدفنش نظر داشته و حالا پس از 34 سال گمنامی، رخ نموده است.

 

سلام بر تو ای شهید؛ سلام برهمچون تویی که برای رسیدن به افق اعلا، بال‌های پروازت را از مشرق به مغرب گشودی و و اینک یک دنیا مبهوت و متحیر توست. همچون تویی که دنیا برایت متاعی قلیل بود.

- خبرنگار: مهدی خسروی

نظرات

captcha

اخبار مرتبط