1400/10/06-16:27

خطر اوج‌گیری اُمیکرون در هرمزگان

خطر اوج‌گیری اُمیکرون در هرمزگان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: متأسفانه در هفته‌ای که گذشت در موارد بستری 10درصد، فوت یک مورد و بستری در آی‌سی‌یو ۱۳ درصد افزایش داشتیم.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، فاطمه نوروزیان، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار داشت: متأسفانه در هفته گذشته در سه شاخص افزایش داشته‌ایم، در هفته‌ای که گذشت در موارد بستری ۱۰ درصد، فوت یک مورد و بستری در آی‌سی‌یو ۱۳ درصد افزایش داشتیم.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر در جامعه با پدیده‌ای به نام عادی‌انگاری مواجه هستیم، افزود: در هفته‌ای که گذشت در بشاگرد، پارسیان، بندرخمیر، حاجی‌آباد، قشم و بستک کمی افزایش موارد مثبت را شاهد بودیم و در جاسک و جزیره کیش موارد مثبت ثابت بوده و در بقیه شهرستان‌ها روند کاهشی داشته‌اند که در نهایت در بررسی آمار کلی استان، شناسایی موارد مثبت هفت و چهارصدم درصد کاهش داشته‌ایم.

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ادامه داد: تا این زمان وجود ۵ مورد مبتلا به اُمیکرون در استان هرمزگان قطعی شده است.

 

نوروزیان تصریح کرد: با توجه به شیوع و قدرت انتقال سریع این بیماری خطر از دو جانب وجود دارد. اگر تعداد زیادی هم‌زمان مبتلا شوند ممکن است به دلیل بیماری زمینه‌ای یا ضعف سیستم دفاعی در بعضی افراد دچار طغیان بیماری در یک بازه زمانی شویم همچنین از طرف سازمان بهداشت جهانی این بیم می‌رود که وجود هم‌زمان ویروس دلتا و اُمیکرون در بدن باعث جهش ویروسی جدیدتری شود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط