1400/10/06-17:25

جمع‌آوری روزانه 25 تن زباله در درگهان

مدیر امور درگهان سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با ورود گسترده گردشگران در چند ماه اخیر، حجم اقدامات خدمات شهری نیز چندبرابر شده و روزانه بیش از 25 تن زباله و نخاله از سطح معابر، مجتمع‌ها و خیابان‌های این شهر جمع‌آوری می‌شود.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، امیر سرلک بیان کرد: از این حجم، 15 تن زباله  توسط 158 نیرو و با 10 خودروی مکانیزه جمع‌آوری می شود که نسبت به مدت مشابه پارسال، 30 درصد افزایش داشته است.

 

وی با بیان اینکه در 9 ماه امسال، 1 میلیون و 695 هزار متر مربع از معابر شهر درگهان و طبل و همچنین روستاهای کووه ای، گیاهدان، رمکان، طولا و جزایر ناز پاکسازی شد، افزود: آسفالت معابر منجر به افزایش سطح مورد نیاز برای پاکسازی شده و امیدواربم به زودی کنده کاری های انجام شده توسط دستگاه های متولی ترمیم شود.

 

مدیر امور درگهان سازمان منطقه آزاد قشم اضافه کرد: پارسال و طی همین مدت، 1 میلیون و 275 هزار متر مربع از فضاهای شهری و روستایی پاکسازی شده بود که این مهم در راستای تحقق توسعه اقتصادی و بهره مندی واحدهای اصناف از این خدمات در راستای افزایش رضایتمندی شهروندان و کسبه و زیباسازی مناظر شهری و روستایی و توجه به سلامت و بهداشت شهروندان انجام گرفته است.

 

سرلک همچنین با بیان اینکه سرانه تولید زباله در کشور 700 گرم است، تصریح کرد: این سرانه در شهر درگهان به دلیل تعدد مجتمع های تجاری و حضور گردشگران و مسافران به بیش از یک کیلوگرم می رسد که افزایش هزینه ها و کار پاکبانان را در پی دارد.

 

مدیر امور شهری درگهان تصریح کرد: با تلاش نیروهای پاکبان شرکت تعاونی کارکنان سازمان منطقه آزاد قشم، عملیات خدمات شهری به صورت سه شیفت در این شهر ادامه دارد.

 

وی ضمن قدردانی از همراهی مردم درگهان، افزود: رعایت نظافت شهری و همیاری و همکاری مردم و قراردادن زباله ها در سطل های مکانیزه می تواند به سرعت بخشی امور و نظافت هر چه بیشتر این شهر مهم کمک کند.

 

سرلک بیان داشت:  پاکسازی مرتب سواحل، کمپ پارک ها و جزیره ناز با توجه به طبیعت منحصر به فرد این در دستور کار قرار گرفته و در دو سال اخیر شاهد تغییرات شگرفتی در منظر و پاکسازی این مناطق بوده ایم.

 

شهر درگهان در 20 کیلومتری قشم، دارای 14 هزار واحد تجاری و 15 هزار نفر جمعیت است که از دیرباز یکی از قطب های مهم خرید و فروش کالا در کشور بوده است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط