1400/08/26-16:29

قشم، میزبان رقابت‌های انتخابی تیم ملی ووشو

مسابقات ووشو قهرمانی بزرگسالان کشور و انتخابی بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو چین، در دو بخش ساندا و تالو و در دو رده آقایان و بانوان از ۵ تا ۱۴ آذرماه به میزبانی جزیره قشم برگزار می‌شود.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، عصر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری مسابقات ووشو قهرمانی بزرگسالان کشور گفت: ۶۰۰ ورزشکار از سراسر کشور در این مسابقات شرکت می کنند.

مهدی زارعی ادامه داد: با توجه به نگاه ویژه دبیر شورایعالی مناطق آزاد به برگزاری هرچه بهتر مسابقات، باید تمام ظرفیت و توانایی خود را برای میزبانی شایسته این مسابقات به کار بگیریم.

وی بیان کرد: از تمام پتانسیل خود برای رفع کمبودها و برطرف کردن نقاط ضعف استفاده خواهیم کرد و امیدواریم با رعایت تمامی اصول و جوانب شاهد نتیجه‌ای آبرومندانه، دلچسب و پرافتخار برای استان و جزیره قشم باشیم.

همچنین در این نشست رییس هیات ووشوی هرمزگان هم از استعداد بالای جزیره قشم برای میزبانی رویدادهای ورزشی بین المللی سخن گفت و اظهار کرد: این مسابقات به دو دلیل از اهمیت بالایی برای کشور برخوردار است اول آنکه این رقابت‌ها از نظر تبلیغات و فعالیت رسانه‌ای با مسابقات آسیایی و المپیک برابری می‌کند و دوم اینکه کسب افتخار و مدال آوری بیشتر برای کاروان تیم ملی در رقابت‌های پیش رو بسیار مهم است.

علیرضا بهرمن اضافه کرد: تیم ملی ووشو در مسابقات آسیایی سال ۲۰۱۰ در گوانگژو چهارم، ۲۰۱۴ ششم و ۲۰۱۸ به مقام پنجمی دست یافت و برای ما خیلی مهم است با ارتقای این مقام ها بتوانیم نتایج خوبی کسب کنیم.

وی عنوان کرد: بسیاری از بزرگان و نام آوران ووشوی کشور برای شرکت در این مسابقات در قشم حضور می‌یابند و این یعنی مسیر مسابقات آسیایی هانگژو و المپیک از قشم می‌گذرد و تیم ووشوی ایران از برگزیدگان و مدال آوران مسابقات قشم انتخاب می‌شود.

بهرمن ضمن اشاره به پخش زنده این مسابقات در شبکه‌های سوم سیما و ورزش افزود: برگزاری این مسابقات به معرفی جزیره قشم از طریق رسانه ملی می‌انجامد و باید از این مسابقات برای توسعه گردشگری قشم در دوران پساکرونا به خوبی بهره گیری شود.

به گفته رییس هیات ووشو هرمزگان، معاون وزیر ورزش، استاندار هرمزگان، دبیر شورایعالی مناطق آزاد، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران مهمان این مسابقات خواهند بود.

وی با تاکید بر استفاده حداکثری از حضور وزیر ورزش  و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و دیگر مقامات عالی رتبه کشوری بیان کرد: باید با به کار گیری تمام ظرفیت‌ها و استعدادها نشان دهیم قشم هم مانند کیش پتانسیل تبدیل شدن به محل برگزاری رویدادهای مختلف ورزشی را دارد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط