1400/08/26-15:26

برآورد اولیه از زلزله فین مشخص شد/ 3370 واحد مسکونی خسارت دیده‌اند

برآورد اولیه از زلزله فین مشخص شد/ 3370 واحد مسکونی خسارت دیده‌اند

معاون عمرانی استانداری هرمزگان گفت: بنابر جمع بندی میدانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، 3370 واحد مسکونی در زلزله فین آسیب دیده‌اند.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، رضا مدرس عصر امروز در گفت‌وگویی رسانه‌ای با بیان این که بر اساس برآوردهای میدانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در زلزله ۶.۳ و ۶.۴ ریشتری فین در شمال بندرعباس، ۳۳۷۰ واحد مسکونی آسیب دیده‌اند، اظهار داشت: ۲۱۵۰ واحد مسکونی نیازمند به نوسازی و احداث و ۱۲۲۰ واحد مسکونی نیز نیازمند تعمیرات تشخیص داده شده‌اند.

وی افزود: تسهیلاتی تا سقف ۲۵۰ میلیون تومان برای این منازل در نظر گرفته شده است.

به گفته معاون عمرانی استانداری هرمزگان، بسته به نوع خسارت وارد شده به منازل مردم ۵۰ و ۲۰ میلیون تومان نیز بلاعوض در نظر گرفته شده که واحدهای تعمیری ۲۰ و واحدهای احداثی ۵۰ میلیون بلاعوض دریافت خواهند داشت.

مدرس از حضور گروه‌های جهادی و برنامه ریزی آنان برای مشارکت در بازسازی مناطق زلزله‌زده نیز تقدیر کرد و عنوان داشت: کار آواربرداری با جدیت بیشتری از صبح امروز آغاز شده است و با همکاری راهداری و سپاه و دیگر بخش‌ها ادامه دارد.

وی تصریح کرد: اکنون ستاد بازسازی در شهر فین راه‌اندازی شده و با حضور نیروها در منطقه آواربرداری از روستای گیشان غربی شروع شده و در کوتاه ترین زمان ممکن عملیات بازسازی شروع می‌شود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط