1400/08/25-22:30

35 گروه جهادی در مناطق زلزله‌زده فین مستقر شدند

مسئول سازمان بسیج سازندگی هرمزگان از فعالیت گروه‌های جهادی استان در مناطق آسیب‌دیده از زلزله خبر داد و گفت: نیروهای جهادی استان ساعاتی پس از وقوع حادثه به مناطق زلزله زده اعزام و ۳۵ گروه در این مناطق مستقر شدند.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، یاسین باوقار اظهار کرد: نیروهای جهادی استان ساعاتی پس از وقوع حادثه به مناطق زلزله‌زده اعزام و ۳۵ گروه در مناطق زلزله زده مستقر شدند.

 

وی افزود: در ابتدای امر کار ارزیابی و شناسایی مناطق حادثه دیده صورت گرفت که عمده مشکلات مربوط به تخریب منازل، نبود چادر و از بین رفتن راه‌های مواصلاتی بود و برخی مناطق نیز مانند ذُرتو به علت ریزش کوه با مشکل تامین آب شرب مواجه‌اند که در حال حاضر تانکرهای آب به صورت موقت آبرسانی را انجام می‌دهند و مشکل به زودی رفع خواهد شد. 

 

مسؤول بسیج سازندگی هرمزگان با اشاره به نیاز مردم منطقه به اسکان موقت گفت: هم اکنون در کنار هلال احمر مشغول توزیع چادر و بسته‌های معیشتی به مردم هستیم. متاسفانه در حال حاضر خانواده‌های زیادی به دلیل ترس از تخریب منازل نیاز به چادر دارند. از مردم می‌خواهیم در صورت توان کمک‌های خود را در این خصوص به دستمان برساند. همچنین به زودی جمع‌آوری وجوهات نقدی و کمک‌های مردمی را نیز خواهیم داشت. 

 

باوقار اعلام کرد: در حال حاضر از لحاظ نیروی انسانی برای امدادرسانی مشکلی وجود ندارد و ۵۰ گروه جهادی، هلال احمر و باقی ارگان‌ها در منطقه مشغول خدمت رسانی هستند که در صورت ازدحام و حضور نیروهای مردمی، ناهماهنگی به وجود خواهد آمد و امداد رسانی کُند خواهد شد. پس از برآورد دقیق تخریب و تصمیم به ساخت منازل، نیروهای جهادی و مردمی بیشتری برای کمک رسانی اعزام خواهند شد. 

نظرات

captcha

اخبار مرتبط