1400/08/21-15:56

امام جمعه بندرعباس: مذاکرات دراز مدت برای ملت ایران ارزشی ندارد

امام جمعه بندرعباس گفت: مذاکره برای مذاکره مورد قبول نیست و این سیاست دولت سیزدهم است و رویکرد خوبی است و باید طرف مقابل در این باره تضمین بدهد چرا که اصلا قابل اعتماد نیستند و ما در سال‌های اخیر نیز این بی‌اعتمادی را حس کرده‌ایم.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، حجت الاسلام محمد عبادی‌زاده ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر اظهار کرد: تنها راه رستگاری و فلاح برای همه ما تقوای الهی است که گره‌ها را می‌گشاید و مسیر زندگی را هموار و به خانواده‌ها نشاط می‌بخشد و ارتباط با خدا باعث حرکت در راه سلوک الهی می‌شود.

 

وی ادامه داد: 23 آبان میلاد امام حسن عسکری است. وجود نازنین این امام مهم‌ترین راهبردهای اسلامی را بدنبال داشت چرا که به عصر غیبت صغرای امام زمان منتهی شد. متأسفانه علی رغم این که جامعه اسلامی محدودیت‌ها و محرومیت‌هایی در ارتباط با وجود این امام عزیز داشت اما حضرت با شکل‌های مختلف بخصوص با ایجاد شبکه وکالت، زمینه رد شبهات مخالفان و فرقه‌های انحرافی را فراهم می‌کردند.

 

امام جمعه بندرعباس خاطرنشان کرد: امام عسکری در مقابله با دو فرقه انحرافی صوفیه و تصوف (دراویش) که معضلی در جامعه اسلامی هستند و امروز نیز بخشی از جامعه اسلامی ما نیز گرفتار این فرقه منحرف هستند و مسیر اهل بیت را کنار گذاشته و اجتهاد را کنار می‌گذارند و با انتخاب قطبی که نه علم دارد و نه جنبه معنوی، از علوم اهل بیت محروم می‌مانند، گام بلندی برداشت.

 

وی مقابله با دوگانه پرستی را از دیگر راهبردهای امام حسن عسکری (ع) برشمرد و بیان داشت: ایستادن علمی و دقیق در برابر این دو جریان انحرافی و بسترسازی برای پذیرش جامعه اسلامی در عصر غیبت، کار بزرگ این امام بود.

 

حجت الاسلام عبادی زاده گفت: بیشترین کرامات را امام حسن عسکری داشتند و امام با کرامات خویش نمونه‌ای برای بسترسازی دوران امامت حضرت مهدی موعود را فراهم می‌ساخت.

 

نماینده ولی فقیه در هرمزگان در بخش دیگری از اظهارات خود عنوان داشت: از افتخارات جهان اسلام و محبان اهل بیت (علیهاالسلام) حضرت معصومه (س) است. بانویی که خدا به او مقام زیارتی همتراز تضمین بهشت با شرط عارف به حق این بانو قرار داده است و دیگری مقام شفاعتی است که امام صادق (ع) درباره آن می‌فرمایند شفاعت شیعیان را می‌کنند و شأنی بالا در نزد خدا دارد.

 

وی بیان داشت: برگزاری همایش حضرت معصومه را نیز در این هفته داریم و همه می‌توانند از ثمرات آن بهره بگیرند.

 

برای مذاکره، مذاکره نمی‌کنیم

 

عبادی زاده ادامه داد: این روزها بحث مذاکرات هسته‌ای به طور جدی مطرح می‌شود و رویکرد جدیدی نیز اعلام شده که ضرورت دارد بدانیم که طرف‌های مقابل ما بدنبال چه چیزی هستند و تا مشخص نکنند که از این مذاکرات چه هدفی را دنبال می‌کنند، عملا شرکت ما بی‌نتیجه است.

 

وی لغو تحریم‌ها را پیش شرط مذاکرات دانست و عنوان داشت: مذاکره برای مذاکره مورد قبول نیست و این سیاست دولت سیزدهم است و رویکرد خوبی است و باید طرف مقابل در این باره تضمین بدهد چرا که اصلا قابل اعتماد نیستند و ما در سال‌های اخیر نیز این بی‌اعتمادی را حس کرده‌ایم.

 

امام جمعه بندرعباس تأکید کرد: مذاکرات دراز مدت بی‌فایده برای ملت ایران ارزشی ندارد.

 

عبادی‌زاده گفت: کشور نباید بند به مذاکرات شود و نباید اقتصاد کشور را بند مذاکرات کنیم و در این نباید شرایط پیشرفت هسته‌ای ملت ایران متوقف شود.

 

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: سبد غربی‌ها پوسیده است و نمی‌توانیم تمام تخم‌مرغ‌های خودمان را در سبد غرب قرار دهیم بلکه باید نگاه به شرق را با جدیت دنبال و منافع خویش را در همه زمینه‌ها تأمین کنیم.

 

وی با یادکردی از شهید طهرانی مقدم،گفت: شهید اقتدار و عزت ملت ایران بود و هوش بالای او در رساندن ایران به جایگاه مهم موشکی، زبانزد بود و ملت ایران هرگز این فرزند برومند خویش را فراموش نخواهد کرد.

 

امام جمعه بندرعباس در پایان از استقبال مردم هرمزگان از کتاب و کتابخوانی و خرید کتاب تجلیل کرد و گفت: مردم هرمزگان و جوانان عزیز ما با کتاب مأنوس هستند و باید این حرکت خوب که سرمایه زندگی ما است را بیش از پیش رونق دهیم.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط