1400/08/09-18:41

دیدار سفیر هند با استاندار هرمزگان/ دارمندرا: مشتاق سفر وزیر خارجه ایران به هند هستیم

سفیر هند در بخش پایانی سفر دو روزه خود به استان هرمزگان، با استاندار این استان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، ” گددام دارمندرا “ عصر امروز در دیدار با استاندار هرمزگان با اشاره به سفر دو روزه خود به استان هرمزگان و دیدار با شهردار، فرماندار و اعضای هیأت رییسه اتاق بازرگانی این شهر و بازدید از بندر شهید رجایی، اظهار کرد: بی صبرانه منتظر سفر به استان هرمزگان و بازدید از ظرفیت‌های مختلف این استان بودم.

سفیر هند در ایران افزود: انجام این بازدیدها می‌تواند بر تعمیق روابط میان دو کشور انجامیده و به همین طور بسترهای همکای دوجانبه را بیش از پیش فراهم کند.

وی از استاندار هرمزگان به واسطه تدارک برنامه‌های ویژه و همکاری در این سفر قدردانی کرد و بیان داشت: روابط دیپلماسی بین دهلی و تهران خوب است و ما نیز به دنبال گسترش روابط این دو کشور هستیم و این قبیل دیدارها می‌تواند به تعمیق روابط ایران و هند در زمینه‌های مختلف بخصوص در زمینه‌های بانکی و اقتصادی بیانجامد.

دارمندرا با اشاره با ملاقات با شهردار بندرعباس اظهار کرد: من اعتقاد دارم که بندر شهید رجایی می‌تواند نقطه مثبتی در روابط بین دو کشور ایران و هند باشد و سعی بر گسترش روابط از طریق استان هرمزگان با ایران داریم تا از طریق بندرعباس به کریدور شمال به جنوب متصل شویم.

دیدار سفیر هند با استاندار هرمزگان/ دارمندرا: مشتاق سفر وزیر خارجه ایران به هند هستیم

سفیر هند در ایران گفت: مشتاق هستیم که وزیر خارجه ایران را در دهلی ملاقات کنیم و تمام موضوعاتی که در بندرعباس دیدم را به سمع و نظر ایشان برسانم تا زمینه تقویت همکاری دو کشور شود.

وی گفت: به دنبال این هستیم که از ایران فلفل، پیاز و دیگر صیفی‌جات و میوه و خرما به هندوستان وارد کنیم که تحقق این امر نیاز همکاری دو جانبه است.

کارگروه همکاری با هند در هرمزگان ایجاد می‌شود

مهدی دوستی استاندار هرمزگان نیز در دیدار با سفیر هند اظهار کرد: ایران و هندوستان از نظر فرهنگی خود را نزدیک به هم می‌دانند و تصور می‌کنیم این دوستی می‌تواند زمینه خوبی برای همکاری‌های آینده باشد و معتقد هستیم دو تمدن بزرگ باید بتوانند تجارت خود را به صورت مستقیم انجام دهند و به سمت حذف واسطه‌ها حرکت کنند.

وی ابراز امیدواری کرد که تسهیلاتی برای تردد تجار و سرمایه‌گذاران بین دو کشور فراهم شود تا بتوانیم در زمینه تجارت محصولات کشاورزی تبادلات خوبی صورت بگیرد و تجار دو طرف با تمرکز بیشتری بر بازارهای یکدیگر در این عرصه گام بردارند.

استاندار هرمزگان با بیان این که این استان با تمام توان در زمینه ارائه خدمات به منظور راهیابی هند به کشورهای آسیای میانه و کشورهای حوزه دریای سیاه مهیا است، خاطرنشان کرد: عرصه‌های جدیدی از همکاری نیز در حوزه‌های انرژی، ساخت و بهره‌برداری از نیروگاه، حمل و نقل دریایی، ریلی و ... وجود دارد که می‌توانیم بر روی آنها متمرکز شویم.

وی همچنین از تشکیل کارگروهی برای همکاری بیشتر هرمزگان و دهلی خبر داد و گفت: آماده هستیم که نمایندگان خود را در اولین فرصت برای ایجاد این کارگروه که متشکل از بخش خصوصی و دولتی ایران است، معرفی کنیم.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط