1400/08/05-19:06

خرید بازی رایانه‌ای و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی مادر

رئیس پلیس فتا هرمزگان از کشف پرونده با موضوع برداشت غیر مجاز از حساب خبر داد و گفت: متهم در قبال خرید اکانت یا شارژ بازی های رایانه ای اقدام به تخلیه کارت بانکی مادرش کرده بود.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، احسان بهمنی اظهار کرد: در پی مراجعه یکی از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

 

وی افزود: با توجه به ارائه مستندات توسط شاکی و با انجام اقدامات تخصصی پلیسی و تحقیقات صورت گرفته در فضای مجازی، متهم شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی به پلیس فتا منتقل شد.

 

رئیس پلیس فتا هرمزگان با اشاره به اینکه دربازجویی اولیه انجام ‌شده مشخص شد متهم فرزند شاکی است و با استفاده از اطلاعات حساب و به صورت غیرمجاز اقدام به خرید بازی اینترنتی کرده، اظهارداشت: در ابتدا متهم منکر بزه انتسابی شد، اما پس از مواجهه با مدارک و مستندات احصا شده توسط کارشناسان این پلیس به ‌ناچار لب به اعتراف گشود.

 

این مسئول انتظامی استان تصریح کرد: تراکنش هایی که مستقیما با سیم کارت خود وی که در اختیار فرزندش بوده صورت گرفته و فرزند شاکی از کارت بانکی مادرش با فعال نمودن رمز دوم و رمز پویا برای انجام بازی های آنلاین و خرید بازی استفاده کرده است.

 

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان با اشاره به اینکه والدین باید ضمن آشنایی با نحوه استفاده از تکنولوژی روز، همگام با فرزندان خود حرکت کرده و از آنها عقب نمانند در غیر اینصورت نمی توانند همگام با تکنولوژی در تربیت فرزندان خود موفق شوند، خاطر نشان کرد: والدین دقت نظر داشته باشند که از در اختیار قرار دادن کارت بانکی اصلی خود به فرزندانشان خودداری نمایند و جهت انجام مخارج روزانه، کارت به خصوصی با یک سقف مشخص در اختیار آنان قرار دهند.

 

سرگرد احسان بهمنی در پایان گفت: کاربران درصورت مواجهه با موارد مشابه و وقوع هرگونه مشکل در فضای مجازی مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با ما در میان بگذارند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط