1400/06/15-22:03

بیش از ۱۳۰هزار واکسن به هرمزگان رسید

بنا به اعلام معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، امروز یک محمولهٔ جدید شامل «۱۰۸هزار دوز واکسن سینوفارم» وارد استان شده است.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز به نقل از فارس، دکتر محمود حسین‌پور امشب در گفت‌وگویی رسانه‌ای عنوان کد: امروز یک محمولهٔ جدید شامل «۱۰۸هزار دوز واکسن سینوفارم» وارد استان شده است و در روزهای اخیر ۱۶هزار دوز واکسن آسترازنکا و ۸هزار دوز واکسن برکت هم به استان رسیده است.

 

وی افزود: در روزهای گذشته با کاهش شمار واکسن‌های موجود در استان، روند واکسیناسیون به کمتر از ۱۰۰۰دوز در روز هم رسید و این باعث گلایهٔ شمار زیادی از مردم شد که با هربار مراجعه با پیام واکسن نیست، مواجه می‌شدند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان این که حال با افزوده شدن بیش از ۱۲۰هزار دوز جدید انتظار می‌رسد در هفتهٔ پیش‌رو روند واکسیناسیون در هرمزگان سرعت بیشتری بگیرد، خاطرنشان کرد: تا امروز ۱۵شهریورماه، ۶۸۴هزار و ۱۹۹دوز واکسن کرونا در استان هرمزگان تزریق شده است که  از این تعداد «۲۳۰هزار و ۲۲۸نفر به‌طور کامل (تزریق دو دوز) واکسینه شده‌»اند، «۲۲۳هزار و ۷۴۳نفر هم دوز اول واکسن را زده‌اند» و «۱۰۳نفر هم مرحله سوم واکسن پاستور» را دریافت کرده‌اند.

 

به گفته حسین پور، جمعیت هدف واکسیناسیون کرونا در هرمزگان تقریبا ۱میلیون و ۲۷۱هزار نفر است.

 

به گزارش فارس، در حال حاضر ۲۱مرکز تجمیعی واکسیناسیون در هرمزگان فعال است که از این تعداد ۱۱مرکز در بندرعباس قرار دارد. زمان فعالیت این مراکز از ۸صبح تا ۸شب اعلام شده است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط