1400/05/30-12:18

عبادی‌زاده: افزایش ارزش پول ملی اولویت دولت باشد

عبادی‌زاده: افزایش ارزش پول ملی اولویت دولت باشد

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: تقویت و افزایش ارزش پول ملی یک ضرورت برای رشد اقتصادی کشور و پویایی اقتصاد ملی و رفاه است.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز به نقل از فارس، حجت الاسلام دکتر محمد عبادی‌زاده در گفت‌وگویی رسانه‌ای عنوان کرد: تولید واکسن در داخل کشورمان راهی برای رهایی کشور از وابستگی مستمری است که برای ورود هر محموله واکسن به کشور به قدرتهای جهانی وجود دارد و این تولید واکسن یک حرکت راهبردی است که بتوانیم مردم کشورمان را طی سال‌های در پیش رو نیز که این بیماری به اذعان خودِ غربی‌ها وجود خواهد داشت، با سرعت بالا و بدون وابستگی و گرفتاری حفظ و صیانت کنیم.

 

در ادامه برگزیده‌ای از اظهارات وی می‌آید:

 

از همه مؤمنینی که در این ایام با رعایت همه شیوه‌نامه‌های بهداشتی، نگذاشتند مجالس امام حسین(ع) کم‌رنگ شود، قدردانی می‌کنم.

 

 ما شیعیان عقبه‌ای تحت عنوان جبهه حسینی(ع) با خود داریم و نیازمند سازمان‌دهی جبهه جدیدی تحت عنوان جبه مهدوی برای شبکه‌سازی جریان انتظار هستیم. برای اینکه بتوانیم جریانی قوی و اصیل به این منظور ساماندهی کنیم، لازمه‌اش داشتن پیشینه‌ای قوی است.

 

 وجه اشتراک جبهه حسینی و مهدوی این است که هردو جبهه نفاق‌ستیز هستند. امام حسین(ع) اجازه ورود افراد منافق و طماع را در تشکیلات عاشورایی خود نمی‌دادند. در طول ۵ ماهی که امام در مکه حضور داشتند، عده زیادی گرد ایشان جمع شده و برای حرکت به‌سوی کوفه، اعلام آمادگی کردند اما امام حسین(ع) با خواندن خطبه‌ای یارانشان را الک و ناخالصی‌ها را از هسته تشکیلات حسینی دور کردند.

 

 خلوص کربلا، هویت اصیل عاشورایی است و نیروهایی که وارد کربلا می‌شدند باید پاک و خالص می‌بودند. امام حسین(ع) در شب عاشورا آخرین آزمایش را انجام داده و افراد خالصی که تا آن شب مانده بودند، جز اظهار وفاداری و عشق نسبت به امام، کاری انجام ندادند.

 

 امروز برای جریان مهدوی نیازمند یک کادر مخلص و بدون هیچ‌گونه ضعف در معنویت هستیم تا یک حرکت و جبهه ارزشمند مهدوی را سازمان‌دهی کنیم. جبهه امام حسین(ع) بیش از آنکه ماهیت نظامی و جنگ سخت داشته باشد، ماهیت فرهنگی و معنوی و جنگ نرم داشت. در هنگام عزاداری بیشتر به تراژدی مصیبت‌بار عاشورا می‌پردازیم اما ماهیت قیام امام حسین(ع) فرهنگی و در راستای ظلم‌ستیزی، عزتمندی، عدالت‌خواهی، ایثار، توکل و احیای آرمان‌های اسلام بود.

 

جوانان در گام دوم انقلاب اسلامی باید خود را برای این جنگ نرم در قیام مهدوی آماده کنند. وجه اشتراک دیگر جبهه حسینی و مهدوی، تقابل اسلام و اسلام‌ستیزی است. امروز اسلام‌ستیزان حتی با شعائر دینی نیز مخالفت می‌کنند. امام حسین(ع) در مقابل اسلام‌ستیزان چه آنان که دم از اسلام می‌زدند و چه آنان که به صورت علنی اسلام‌ستیزی می‌کردند، ایستاد. امروز سخت‌ترین کار ما این است که باید در مقابل جبهه نفاق، ایستادگی کرده و آرمان‌های عزت‌خواهی، عدلت‌خواهی و استکبارستیزی را دنبال کنیم.

 

مقام معظم رهبری فرمودند که دولت سیزدهم باید مردمی باشد و ارتباط عاطفی خود را با مردم تقویت کند. ورود مردم به عرصه اقتصاد در کنار دولت، مطالبه دیگر مقام معظم رهبری است. اقتصاد مقاومتی ۲ بال دارد که یک بال آن دولت و بال دیگرش مردم و بخش خصوصی هستند. همه مردم می‌توانند در اقتصاد کشور سهیم باشند و دولت باید بسترهای حضور مردم در عرصه فعالیت‌های اقتصادی را برای تحقق اقتصاد مقاومتی فراهم کند.

 

ایجاد اشتغال برای جوانان در دولت سیزدهم نیز از دیگر مطالبات مقام معظم رهبری بوده و اشتغال‌زایی بدون تحقق اقتصاد مقاومتی و تولید، میسر نمی‌شود. یکی از جدی‌ترین مشکلات ما فربه بودن دولت در زمینه نیروی انسانی است. بودجه‌ای که صرف جذب کارمند توسط دولت می‌شود باید صرف تولید و اشتغال‌زایی در بخش خصوصی شود.

 

 ارزش پول ملی، اعتبار کشور ماست و بسیاری از مشکلات ما در بخش واردات بابت کاهش ارزش پول ملی ماست. دولت باید برنامه‌های جدی برای افزایش ارزش پول ملی در برابر ارزهای خارجی داشته باشد. حل مشکل گرانی در رأس همه امور است و امیدواریم دولت سیزدهم بتواند در این زمینه نقش‌آفرینی کند.

 

خط جدیدی توسط رسانه‌های بیگانه باز شده و آن جریان تبلیغاتی دشمن علیه واکسن ایرانی است. دشمن تأکید بر این دارد که تمام مشکلات ایران به دلیل جلوگیری از ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی است و این در حالی است که این کشورها هنوز نتوانسته‌اند واکسن کشورهای دوست و هم‌پیمان خود را تأمین کنند. ما به زودی در بخش تأمین واکسن داخلی به مرحله پایداری خواهیم رسید. کار سخت و جهادی برای فراهم کردن زیرساخت‌ها انجام شده و در این زمینه به‌زودی به یک امنیت بیولوژیک خواهیم رسید.

 

 امروز تولید واکسن کرونا کاری تجاری نیست، بلکه حرکتی راهبردی است. امروز تولید واکسن، تولید قدرت برای کشورهای تولیدکننده است. شبکه‌های معاند و رسانه‌های دشمن می‌خواهند این مزیت و نقطه قوت ملت ما را تبدیل به یک نقطه‌ضعف کنند؛ بنابراین جنگ رسانه‌ای دشمن علیه ما آغاز شده و ملت بصیر ما با حمایت از واکسن‌های داخلی، جواب این رسانه‌ها را داده‌اند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط