1400/05/05-18:16

روزانه تا 400 بیمار کرونایی سرپایی در هرمزگان رمدیسیور دریافت می‌کنند

 روزانه تا 400 بیمار کرونایی سرپایی در هرمزگان رمدیسیور دریافت می‌کنند

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: روزانه 400 بیمار کرونایی سرپایی در هرمزگان داریم که همه آنها داروی رمدیسیور دریافت می‌کنند.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، با توجه به روند افزایش میزان ابتلا و فوت بیماران کرونایی در هرمزگان، جلسه پایش و نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی برنامه های سلامت با حضور دکتر احمد جنیدی جعفری رییس مرکز سلامت محیط کار وزارت بهداشت و دکتر حسین فرشیدی رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در بندرعباس تشکیل شد.

حسین فرشیدی در این جلسه اظهار کرد: تا کنون بیش از ۲۰۰ هزار نفر در هرمزگان واکسینه شده‌اند.

وی افزود: روزانه حدود ۴۰۰ بیمار سرپایی مراجعه کننده داریم که همه آنها داروی رمدسیویر دریافت می کنند و ماه گذشته دچار کمبود این دارو شدیم که خوشبختانه با کمک وزارت بهداشت رفع شد و در حال حاضر مشکل دارویی نداریم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان این که اگر بیمار حس کند مشکل دارویی و یا بستری وجود دارد، از لحاظ روحی و روانی دچار آسیب می شود، عنوان داشت: بیمارستان صحرایی را برپا کردیم که مشکل کمبود تخت ها مرتفع شود.

فرشیدی خاطرنشان کرد: چنانچه طرح شهید سلیمانی نبود، بدون شک پیک پنجم با خیز شدیدتری اتفاق می افتاد.

وی گفت: آمار مرگ‌ و میر بیماران کرونایی در این هفته افزایش داشته است اما برای اعلام آمار فوتی‌های این بیماری با مردم شفاف هستیم و حتی بیمارانی که بدون مراجعه به مراکز درمانی هم فوت می کنند، با کمک ثبت احوال و پس از بررسی لازم جزو آمار فوتی استانی محسوب می کنیم.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط