1400/03/28-11:39

افزایش ۱۸ درصدی شعب اخذ رأی در بندرعباس/در نظر گرفتن شعبه ویژه اخذ رای بیماران کرونایی

فرماندار شهرستان بندرعباس گفت: تمامی تمهیدات لازم جهت برگزاری انتخابات باشکوه و پرشور فراهم شده و هیچ گونه مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز به نقل از ایسنا، عزیزاله کناری افزود: با توجه به اینکه در شرایط کرونایی قرار داریم و نیاز هست که انتخابات پرشوری داشته باشیم، لذا جهت اطمینان خاطر شهروندان بندرعباسی، بابت حفظ جان و سلامت شان از صبح روز گذشته با همکاری آتش نشانی و مرکز بهداشت شروع به ضد عفونی و گند زدایی شعب کردیم.

 

وی اظهار کرد: علاوه بر آن یک پکیج اقلام بهداشتی شامل ماسک و مواد ضد عفونی کننده برای هر یک از اعضای شعب و مقدار ماسک و مواد ضد عفونی کننده نیز جهت استفاده احتمالی رای دهندگان تعبیه شده است.

 

کناری خاطرنشان کرد: در این دوره با توجه به شرایط قرمز کرونایی در هر شعبه یه نفر مسئول بهداشت نیز حضور دارد تا بر رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در شعب نظارت کند.

 

وی بیان کرد: جهت پاسخگویی به درخواست آن دسته از شهروندان که به بیماری کرونا مبتلا هستند نیز یک شعبه در زیر نظر مرکز بهداشت تعریف شده است که با هماهنگی آرای این افراد نیز اخذ می شود.

 

فرماندار بندرعباس با اشاره به اینکه این شعبه فقط برای افراد مبتلا به کرونا که ده روز از تاریخ ابتلایشان گذشته و بدون علامت هستند، درنظر گرفته شده است، اظهار کرد: این شعبه در مرکز خدمات جامع سلامت تختی، در محله درخت سبز بندرعباس واقع است.

 

وی ادامه داد: افراد برای حضور در مرکز رأی گیری باید دو ماسک بزنند و فاصله فیزیکی مناسب و دیگر شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

 

فرماندار بندرعباس با اشاره به اینکه اسامی دیگر افراد مبتلا به کرونا نیز به استانداری اعلام شده است و در صورت تمایل به شرکت در انتخابات، رأی آن‌ها بصورت سیار و درب منزل دریافت می‌شود، اضافه کرد: تمامی تمهیدات لازم جهت برگزاری انتخابات باشکوه و پرشور فراهم شده و هیچ گونه مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

 

وی با اشاره به تکالیف قانونی همه دستگاه‌ها و نهادها در زمینه تامین امکانات مورد نیاز برگزاری انتخابات، از همکاری و تعامل خوب همه دستگاه ها در جهت تامین نیازمندی‌های ستاد انتخابات تقدیر کرد و افزود: از تمام امکانات لجستیکی، خودرویی، فضاهای فیزیکی دستگاه‌ها از جمله مدارس، مساجد، فضاهای ورزشی، بیمارستان‌ها و… جهت تعیین محل شعب و برگزاری انتخابات بهره گرفته شده است.

 

کناری با اشاره به اینکه در شهرستان بندرعباس در مجموع ۲۲۲ شعبه شهری انتخابات مستقر است، اظهار کرد: در ۶ شهر شامل بندرعباس، هرمز، تازیان، فین، قلعه قاضی و تخت، انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه  در هر شعبه حداقل ۲ صندوق و حداکثر ۵ صندوق الکترونیکی مستقر است و در هر شعبه ۲۰ نفر عوامل اجرایی و نظارتی حضور دارند، عنوان کرد: به دنبال برگزاری انتخابات سالم هستیم و باید اصول امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت سالم را فراهم کنیم.

 

کناری با اشاره به اینکه بطور کلی هشت هزار نفر در شعب رای گیری حضور دارند، حدود ۲۵ درصد از شعب در بندرعباس حضور مستقر شده است، اظهار کرد: بر اساس آنالیزهایی که انجام شد و بنا به شرایط پیش آمده و اپیدمی کرونا، حدود ۱۸ درصد از شعب نسبت به سالیان گذشته افزایش پیدا کرده است. 

 

وی با بیان اینکه تمام نگرانی و دغدغه ما این است که بتوانیم به بهترین نحو ممکن با مشارکت حداکثری انتخابات را برگزار کنیم، عنوان کرد: تعدادی شعبه های سیار نیز در حالت آماده باش هستند که اگر در شعبه ای تراکم جمعیت زیاد شود این شعب سیار برای سهولت در امور و صیانت از سلامت شهروندان به محل اعزام خواهد شد. 

 

فرماندار شهرستان بندرعباس در پایان گفت: هئیت نظارت و هئیت اجرایی دو بال یک انتخابات آزاد هستند و اگر به هر کدام توجه کافی نشود و یا توازن میان آن ها ایجاد نشود، به انتخابات لطمه وارد خواهد شد،  هدف هر دو هئیت مشارکت حداکثری مردم و انتخابات سالم است. 

نظرات

captcha

اخبار مرتبط