1400/03/13-10:58

گرمترین روز هرمزگان ثبت شد

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان هرمزگان گفت: هرمزگان روز گذشته با ۴۹ درجه سانتیگراد گرمترین روز را از ابتدای امسال سپری کرد.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، مرضیه سی سی پور در گفت و گو با ایسنا، افزود: با رسیدن دمای هوا در هرمزگان به ۴۹ درجه سانتیگراد این استان گرم‌ترین روز خود را در خرداد ماه ثبت کرد.

وی عنوان کرد: دمای هوا در شهرستان رودان در روز چهارشنبه جاری به ۴۹ درجه سانتی گراد رسید و بستک و میناب نیز به ترتیب دمای ۴۸ و ۴۷ درجه سانتیگراد را پشت سر گذاشتند.

سی سی پور خاطرنشان کرد بیان کرد: دمای هوا در سردشت بشاگرد، حاجی آباد و خمیر نیز به ترتیب ۴۵، ۴۴ و ۴۳ درجه سانتیگراد ثبت شد و دمای بندرعباس در گرم‌ترین ساعت این روز به ۴۲ درجه سانتیگراد رسید.

کارشناس پیش بینی هواشناسی استان هرمزگان تصریح کرد: شهرستان پارسیان با ۴۱ درجه، قشم (دریایی) با ۳۸ درجه، کیش با ۳۷ درجه، لاوان با ۳۶ درجه سانتیگراد این روز را پشت سر گذاشته‌اند و ابوموسی و جاسک دمای ۳۵ درجه، سیری ۳۴ درجه، قشم (فرودگاهی) و بندرلنگه نیز دمای ۳۴ درجه ثبت کردند.

سی سی پور بیان کرد: از لحاظ دمایی از امروز از میزان گرمای هوا در مقایسه با روز گذشته (بین ۱ تا ۳ درجه سلسیوس) کاسته خواهد شد و مرتب از اواسط هفته آینده گرما اوج می گیرد.

وی اظهار کرد: از اوایل هفته آینده با تاثیر سامانه مونسونی، در ارتفاعات استان رگبار پراکنده باران و رعد وبرق و در مناطق دریایی به ویژه دریای عمان وزش باد نسبتا شدید جنوب شرقی مورد انتظار است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط