1400/02/31-20:10

فراخوان دیده‌بان شفافیت از کاندیداهای شورای شهر

فراخوان دیده‌بان شفافیت از کاندیداهای شورای شهر

رییس دفتر دیده‌بان شفافیت هرمزگان گفت: دیده بان شفافیت و عدالت پویش شفافیت کاندیداهای انتخابات شورای شهر را از دوشبنه 3 خردادماه کلید خواهد زد.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، پرویز سالاری عصر امروز در یک گفت‌وگوی رسانه‌ای عنوان داشت: در راستای ارتقای سلامت و پیشگیری از فساد و رانت‌خواری در مدیریت شهری و شوراها، کمپین شفافیت از سوی دیده بان شفافیت و عدالت در سراسر کشور تدارک دیده شده است که در هرمزگان از روز دوشنبه 3 خردادماه کلید خواهد خورد.

وی افزود: داوطلبان تأیید صلاحیت شده انتخابات شوراهای شهر با پیوستن به این پویش و امضای آن در مسیر استقرار قسط و عدالت، شفافیت و ارتقای سلامت اداری و اخلاقی و مالی اقدام خواهند کرد و متعهد خواهند شد که در مسیر قانون گام برداشته و در 8 ماده مجموعه‌ای از اقدامات شفافیت آفرین در حوزه تصمیمات شورای شهر را به انجام رسانده و در راس تمامی آنها، مصوبات شورای شهر را به طور دقیق اطلاع مردم برسانند.

رییس دفتر دیده بان شفافیت و عدالت هرمزگان خاطرنشان کرد: تعهد به پرهیز از کسب منفعت شخصی، پرهیز از دریافت‌هایی غیر از حقوق و مزایای مصوب و همین طور پرهیز از انجام سفرهای خارجی با هزینه اشخاص حقیقی و حقوقی جز در قالب مأموریت‌های رسمی و پرهیز از پذیرش هرگونه توصیه و سفارش کتبی یا شفاهی برای انتصاب و استخدام و ... از جمله بخش‌های مهم این تعهدنامه است.

سالاری گفت: اسامی افرادی که این تعهدنامه را امضا کنند به طور رسمی در هفته پایانی انتخابات اعلام و به طور رسمی به مردم معرفی خواهند شد تا بتوانیم بستری برای توسعه شفافیت در حوزه عملکرد شوراها فراهم کنیم.

وی همچنین اضافه کرد: هیچ محدودیتی برای امضای این تعهدنامه از سوی کاندیداها وجود ندارد و این پویش فراجناحی و غیرسیاسی است تا بتواند مانع از بروز رانت‌خواری در ساختار شوراهای شهر شود.

رییس دفتر دیده بان شفافیت و عدالت هرمزگان ادامه داد: این پویش روز دوشنبه 3 خرداد و سه شنبه 4 خردادماه ساعت 17 تا 19 در محل سالن کنفرانس دانشکده سما واقع در بندرعباس، بلوار امام حسین (ع)،  شهرک نور خیابان سما برپا خواهد شد و کاندیداها می‌توانند با مراجعه به این محل نسبت به امضای تعهدنامه اقدام کنند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط