1400/02/19-17:54

مطالعه احداث شهر جدید بندرعباس در وسعت 3500 هکتار

مطالعه احداث شهر جدید بندرعباس در وسعت 3500 هکتار

استاندار هرمزگان از تداوم انجام مطالعه شهر جدید بندرعباس در وسعت 3500 هکتار خبر داد.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، فریدون همتی با بیان اینکه در نشست ستاد بازآفرینی و شورای مسکن استان در ارتباط با محله دوهزار (کوی ملت) بندرعباس تصمیمات خوبی اتخاذ شد، گفت: بر اساس تصمیم این نشست، مقرر شد پلن محله 2500واحدی که پیش از این طراحی شده  بود، بازنگری و ظرفیت پذیری آن به 40هزارنفر ارتقاء پیدا کند و متناسب با این افزایش جمعیت، خدمات مورد نیاز در طراحی جدید دیده شود.

وی افزود: به دلیل فرسودگی واحدهای محله دوهزار ، این آمادگی وجود دارد که برای نوسازی این واحدها در محل جدید (۲۵۰۰واحدی) به‌صورت انفرادی و یا تجمیعی، تسهیلات ارزان قیمت بافت فرسوده به متقاضیان اعطا و از معافیت پرداخت هزینه های صدور پروانه ساختمانی نیز بهره مند شوند.

احداث دو مدرسه جدید در محله دو هزار

استاندار هرمزگان همچنین با اشاره به بازدید اخیر میدانی از محله دوهزار بندرعباس، گفت: کار احداث دو مدرسه این محله با استفاده از منابع تسهیلاتی بازآفرینی بافت فرسوده به‌زودی و پس از انتخابات پیمانکاران از سوی سازمان نوسازی مدارس شروع می شود.

دکتر همتی بیان داشت: پس از شناسایی مالکان برخی املاک در این محله، قرار است در زمینه برخی از کاربری‌ها، تصمیمات جدید گرفته شود.

وی افزود: خانه محله بر اساس تصمیم ستاد بازآفرینی و شورای مسکن برای شروع فعالیت به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تحویل داده می شود و عملیات اجرایی مرکز درمانی محله دوهزار نیز با تمهیداتی که اتخاذ شد، با شتاب بیشتری ادامه پیدا خواهد کرد.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه در سال 99 برای مجموعه محلات بافت فرسوده مانند بندرکنگ و میناب، نزدیک به 15میلیارد تومان از محل منابع ملی در اختیار دستگاه های اجرایی قرار گرفت، گفت: در سال جاری، 17.5میلیارد تومان از محل منابع ملی صرف خدمات عمومی در بافت فرسوده می شود.

دکتر همتی از مطالعه جدید مربوط به شهر هرمز نیز خبر داد و گفت: اداره کل راه  وشهرسازی مکلف شد با انتخاب مشاور، نگاهی مطالعاتی برای بازسازی بافت فرسوده این شهر داشته باشد و  ظرفیت سنجی لازم برای توسعه شهر هرمز را با سرعت انجام دهد.

شهری نصف بندرعباس کنونی با عنوان بندرعباس جدید احداث می‌شود

استاندار هرمزگان همچنین گفت: مطالعه برای ایجاد شهر جدید در بندرعباس ادامه دارد و قرار است این شهر با ظرفیت 50درصد مساحت شهر فعلی بندرعباس و در مساحت سه هزار و ۵۰۰هکتار احداث شود.

وی افزود: عملیاتی شدن این شهر به عنوان یکی از کارهای بزرگ از ابتدای دولت دوازدهم در دستور کار بوده و اجرای آن می تواند با توجه روند توسعه جمعیتی بندرعباس، پاسخگوی نیاز مسکن بندرعباس در سال های آتی باشد که خوشبختانه این اقدام مهم در حال انجام است.

 

 

نظرات

captcha

اخبار مرتبط