1400/02/12-16:38

ثبت جهانی 6 گونه جدید خلیج فارس

ثبت جهانی 6 گونه جدید خلیج فارس

رییس مرکز اقیانوس شناسی خلیج فارس (بندرعباس) گفت: گونه‌های جدید جانوری سال گذشته در پژوهش‌های کاوشگر خلیج فارس از اعماق این خلیج بدست آمد که ۶گونه آن با نام خلیج فارس ثبت جهانی شد.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، به نقل از روابط عمومی مرکز اقیانوس شناسی خلیج فارس، صمد حمزه‌ئی امروز اظهار کرد: 6 گونه جدید در خلیج فارس کشف شده اند که به مناسبت روز ملی خلیج فارس درخصوص آنها اطلاع رسانی می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از این گونه‌های جانوری مرجان‌های منزوی خلیج فارس هستند و تعداد گونه‌ها بیش از این‌است و محققان مرکز اقیانوس شناسی خلیج فارس درحال پژوهش بر روی آن‌ها هستند و در آینده خبرهای بیشتری در این خصوص منتشر خواهد شد.

وی اضافه کرد: گشت آینده کشتی تحقیقاتی کاوشگر خلیج فارس برای تابستان برنامه ‌ریزی شده که با استفاده از تجهیزات جدید و گسترش دامنه داده برداری در خلیج فارس انجام می‌شود.

مرکز اقیانوس شناسی خلیج‌فارس (بندرعباس) به عنوان چهارمین مرکز پژوهشی تابعه پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی در سال ۱۳۹۰ در شهر بندرعباس راه‌اندازی شد، استان هرمزگان دارای یک‌هزار و ۴۰۰ کیلومتر مرز دریایی، ۱۴ جزیره کوچک و بزرگ است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط