1400/02/11-17:21

معلمان نقش بی بدیلی در رشد و بالندگی کشور دارند

معلمان نقش بی بدیلی در رشد و بالندگی کشور دارند

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: معلمان نقش بی بدیلی در رشد و بالندگی کشور دارند.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، ایرج بیت الهی ظهر امروز در یک گفت‌وگوی رسانه‌ای اظهار کرد: توسعه و پیشرفت‌های حاصل در مسیر زندگی بشر نتیجه تلاش معلمانی است که از رشد و پویایی فکر در مسیر تعالی انسان‌ها استفاده کرده‌اند.

 وی افزود: مقام رفیع معلم از شئون خداوندی و هدیه الهی به انبیا و اولیا است و زیباترین جلوه‌های عشق و معرفت، ایثار، بینش و بصیرت در نهاد انسان‌هایی است که در مسیر رسالت اولیای خدا، با پذیرش این مسئولیت خطیر، قدم در راهی الهی گذاشته‌اند و ندای فطرت پاک را به گوش همه می رسانند.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان خاطرنشان کرد: ۱۲ اردیبهشت‌ماه، سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری(ره) که به نام روز"معلم" مزین است، فرصت مغتنمی برای آحاد جامعه است تا به سهم خود از زحمات و مجاهدت‌ معلمانی که همه وجود و هستی خود را وقف تربیت و تعلیم نسل آینده ساز جامعه می‌کنند قدردانی شود، چرا که به حق، تجلیل از معلم، تجلیل از مقام انسانیت و خوبی‌ها است.

 بیت الهی بیان داشت: بر کسی پوشیده نیست که شغل شریف معلمی علاوه بر تعلیم، تکمیل و ارتقاء مکارم و فضائل اخلاقی در دانش آموزان است تا در آینده رفتارهای جامعه مبتنی بر علم و دانش در بستر عقلانیت و اخلاق باشد چرا که معلمان‌ معماران شخصیت نسل آینده کشور هستند.

 وی اضافه کرد: آموزش و پرورش نقش زیربنایی در رشد و پیشرفت هر جامعه ای دارد و معلم به عنوان سفیر عشق و قاموس علم و ایثار، محور این سرمایه بزرگ است که تجلیل و تکریم مقام آن وظیفه همگانی است و البته جامعه همواره قدردان این قشر شریف و ایثارگر است که یقین دارند مسیر توسعه و بالندگی کشور در همت بلند آنان تجلی پیدا می‌کند.

 مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان تصریح کرد: در این برهه حساس که بیش از یک سال از همه گیری ویروس منحوس کرونا می گذرد و جهان را تحت تاثیر مخاطرات خود قرار داده است، فرآیند تعلیم و تربیت نیز از چالش‌های این همه گیری مصون نمانده است. اما با همه مصائب سخت و طاقت فرسا، در سایه جهاد علمی معلمان و همت بلند و کریمانه و مجاهدت‌های عاشقانه این قشر شریف، تعلیم و تربیت نه تنها با وقفه و رکود مواجه نگردید بلکه در سایه همت ستودنی معلمان و همراهی خانواده های عزیز، چراغ علم و دانش، با تکیه بر رویکردهای نوین و استفاده از همه ظرفیت‌ها، پرفروغ ماند و شاهد موفقیت‌های شایسته تحسینی هستیم.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط