1400/01/21-00:05

تازه‌ترین شنیده‌ها از بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراها

تازه‌ترین شنیده‌ها از بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراها

شنیده‌های خبرنگار فارس حکایت از تأیید صلاحیت هر 8 عضو باقی مانده شورای شهر بندرعباس در گردونه رقابت‌ها دارد.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، با پایان یافتن بررسی صلاحیت داوطلبان در هیأت‌های اجرایی انتخابات که حاصل بررسی استعلامات از مراجع 4گانه شامل «نیروی انتظامی، دادگستری، ثبت احوال و اداره کل اطلاعات بوده است، حالا پرونده‌ها به هیأت نظارت ارجاع می‌شود.

به این ترتیب هیأت نظارت در بندرعباس که مسؤولیت آن در استان را منصور آرامی نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی‌آباد، ابوموسی و بندرخمیر بر عهده دارد، می‌تواند پس از بررسی استعلامات جدید از جمله از طریق استعلام از سازمان اطلاعات سپاه که به تازگی و با مصوبه مجلس به عنوان یکی از مراجع بررسی صلاحیت‌ها تعیین شده، نسبت به صلاحیت افراد نظر دهد.

شنیده‌های خبرنگار فارس حکایت از آن دارد که هیأت اجرایی انتخابات در بندرعباس، صلاحیت هر 8 عضو باقی‌مانده شورای کنونی بندرعباس در گردونه رقابت را تأیید کرده است. فیصل دانش و رضا حیدری‌زاده دو عضو شورا نیز که ثبت نام کرده بودند، انصراف دادند و کیانوش جهانبخش نیز اصلا ثبت نام نکرد. در میان افرادی که صلاحیت آنها احراز نشده نیز چهره شاخصی دیده نمی‌شود و عمده افراد شاخص از سوی هیأت اجرایی تأیید صلاحیت شده‌اند.

همچنین خبر می‌رسد که از حدود 230 نفری که در بندرعباس برای کاندیداتوری در انتخابات ثبت نام کرده بودند، 35 نفر انصراف داده و یا صلاحیت آنها احراز نشده است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط