1399/10/25-09:02

فروش سیمان‌های تاریخ مصرف گذشته در هرمزگان/ کدامین بناها با این سیمان‌ها ساخته شده است؟

فروش سیمان‌های تاریخ مصرف گذشته در هرمزگان/ کدامین بناها با این سیمان‌ها ساخته شده است؟

فرمانده انتظامی استان هرمزگان در حالی از کشف ۳ هزار و ۶۹۹ تن سیمان تاریخ مصرف گذشته به ارزش ده میلیارد ریال در استان خبرداده است که باید دید چه میزان از این سیمان در ساخت کدامین بناها در بندرعباس مورد استفاده قرار گرفته است.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز به نقل از فارس، سردار غلامرضا جعفری صبح امروز اظهار کرد: در راستای برخورد با اخلال گران نظام اقتصادی کشور و در پی اعلام کارشناسان سازمان صمت مبنی بر فروش و عرضه سیمان تاریخ گذشته در سطح شهرستان بندرعباس، پیگیری موضوع در دستور کار مأموران قرار گرفت.
 
 به گفته وی، کارشناسان اداره مبارزه با جرائم اقتصادی استان پس از هماهنگی قضائی در قالب اکیپ گشت مشترک و در معیت کارشناسان تعزیرات حکومتی و اداره صمت از انبار دپوی سیمان واقع در بندر شهید رجایی بازدید کردند.
 
فرمانده انتظامی هرمزگان خاطرنشان کرد: با بررسی های انجام شده مشخص شد مقدار ۳ هزار و ۶۹۹ تن سیمان پرتلند در خرداد ماه سال جاری به کشور قطر صادر و با توجه به انقضاء تاریخ آن‌ها(سال ۲۰۱۸)، سیمان ها به کشور عودت می شود و مسئولان کارخانه با سوءنیت و در جهت کسب منفعت اقدام به فروش غیرقانونی سیمان‌ها به شرکت‌های بتن سازی شهرستان کرده‌اند.
 
سردار جعفری اضافه کرد: نماینده کارخانه احضار و پس از انجام تحقیقات پرونده تکمیلی به همراه متهم جهت کسب تکلیف قضائی به تعزیرات حکومتی ارسال شد، ارزش کالای کشف شده برابر اعلام کارشناسان ۱۰ میلیارد ریال است.
 
به گزارش فارس، حال باید در گام دوم دید که کدامین شرکت‌های بتن‌سازی از این نوع سیمان تاریخ گذشته استفاده کرده و کدامین بناها در بندرعباس با این بتن سر به آسمان کشیده‌اند. سوالی که اگر به آن پاسخ درستی داده نشود، هزینه آن از جیب مردمی خواهد رفت که آپارتمان ساخته شده با این سیمان تاریخ گذشته را خریداری و فردا پس از کوچک‌ترین زمین‌لرزه‌ای آن بنا از هم می‌پاشد و آن روز ممکن است دیگر برای پاسخ به این سوال دیر باشد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط