1400/01/18-23:34

رونمایی از اختراع مبتنی بر هوش مصنوعی در بندرعباس +عکس

رونمایی از اختراع مبتنی بر هوش مصنوعی در بندرعباس +عکس

دستگاه آشکارساز هسته‌ای مبتنی بر هوش مصنوعی که توسط دکتر منصور فرهادی دکترای هسته‌ای کشورمان و تیم علمی‌اش صورت گرفته، پیش از ظهر امروز در محل پارک علم و فناوری هرمزگان رونمایی شد.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز به نقل از فارس، مراسم رونمایی از ثبت اختراع آشکارساز هسته‌ای مبتنی بر هوش مصنوعی که توسط دکتر منصور فرهادی دکترای هسته‌ای کشورمان صورت گرفته، پیش از ظهر امروز در محل پارک علم و فناوری هرمزگان برگزار شد.

 

در این آیین که منصور آرامی نماینده مردم هرمزگان، علی رئوفی معاون استاندار و سرهنگ امیری‌نژاد جانشین فرماندهی سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان و جمعی از نخبگان استان حضور داشتند، دکتر منصور فرهادی با ارائه گزارشی از روند ساخت نوع جدید آشکارساز هسته‌ای که بر پایه هوش مصنوع ساخته و ثبت اختراع آن نیز انجام شده، اظهار کرد: این آشکارساز در زمینه‌های مختلف علمی و فنی کارآمد بوده و قابلیت بکارگیری در صنعت هسته‌ای کشورمان را نیز داراست.

رونمایی از اختراع مبتنی بر هوش مصنوعی در بندرعباس +عکس و فیلم

وی ادامه داد: آشکارساز هسته‌ای به مثابه چشمی برای مشاهده و تشخیص ذرات رادیواکتیو است که می‌تواند در آزمایشگاه‌های سازمان انرژی اتمی، نیروگاه‌های هسته‌ای و ... مورد استفاده و بهره‌برداری قرار گیرد.

 

به گفته دکتر فرهادی، این سومین اختراع ثبت شده از ناحیه وی و تیم علمی‌اش در سال‌های اخیر است.

 

منصور آرامی نماینده مردم هرمزگان نیز در این مراسم بر ضرورت حمایت از نخبگان علمی استان از سوی شرکت‌های بزرگ صنعتی مستقر در استان تأکید کرد و ایفای نقش مناسب اجتماعی در این زمینه را گامی برای توسعه علمی استان دانست.

 

 

علی رئوفی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان آئین رونمایی از ثبت اختراع آشکار ساز هسته ای فوق حساس عنوان کرد: جنگ تحمیلی و تحریم های ظالمانه زمینه ساز پیشرفت و خودباوری در بخش های نظامی شد و موفقیت‌های گسترده علمی کشور حاصل تلاش شبانه روزی نخبگان و پژوهشگران در بخش‌های مختلف است.

 

یاسین پرموته و فاطمه ادیم نیز در اجرای این پروژه با دکتر منصور فرهادی همکاری داشته‌اند.

 

عکس: حسن عباسی

نظرات

captcha

اخبار مرتبط