1400/01/12-17:39

توجه به خواست مردم از اصول بنیادین جمهوری اسلامی است

توجه به خواست مردم از اصول بنیادین جمهوری اسلامی است

استاندار هرمزگان گفت: توجه به خواست مردم از اصول بنیادین انقلاب اسلامی است و این مهم در نحوه و نوع شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی ایران نیز مشخص است.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، فریدون همتی با تبریک روز 12 فروردین اظهار کرد: یوم الله ۱۲ فروردین از روزهای همیشه ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی است که آحاد مختلف ملت سرافراز ایران در این روز با مشارکت و رای حداکثری خود، نظام مقدس جمهوری اسلامی را به عنوان یکی از اهداف اصلی انقلاب اسلامی که در شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی، تبلور یافته بود، در این سرزمین مستقر ساختند.

وی افزود: ملت ایران که تحت رهبری حضرت امام خمینی(ره) با نثار خون های فراوان، رژیم ستمشاهی را در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ سرنگون ساخت، در مدت زمان کوتاهی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، بار دیگر به ندای امام امت لبیک گفته و حضور گسترده ای در همه پرسی تعیین نظام حکومتی کشور رقم زدند که نتیجه این همه پرسی تاریخی، رای بیش از ۹۸ درصدی مردم به استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران بود.

استاندار هرمزگان عنوان کرد: نظام جمهوری اسلامی برآمده از رای حداکثری ملت ایران است که در صندوق های رای این عقیده خود را به شکل حداکثری ابراز نمودند تا یوم الله ۱۲ فروردین به عنوان روز جمهوری اسلامی نام بگیرد و باید این روز تاریخی و ماندگار را همواره گرامی بداریم.

همتی خاطرنشان کرد: امروز و پس از گذشت ۴۲ سال از رای تاریخی ملت ایران به جمهوری اسلامی در ۱۲ فروردین سال ۱۳۵۸ ، نظام جمهوری اسلامی دستاوردهای بزرگی را برای ایران اسلامی به ارمغان آورده و جمهوری اسلامی ایران کشوری مقتدر و تاثیرگذار در منطقه و جهان است.

به گفته وی، در طول این سال ها توجه به خواست و رای مردم همواره یکی از اصول بنیادین جمهوری اسلامی بوده، به شکلی که از تعیین قانون اساسی تا انتخاب رئیس جمهور، نمایندگان مجلس خبرگان رهبری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا همگی در قالب برگزاری منظم انتخابات، با رای مردم انجام شده است.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: نظام جمهوری اسلامی در حرکتی پویا و با پشتوانه مردمی در مسیر پیشرفت همه جانبه ایران اسلامی گام برداشته و تمامی سختی ها و مقاطع حساس را با موفقیت پشت سر گذاشته است و در آینده نیز این مسیر را با امید بیشتر خواهد پیمود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط