چرا هرمزگان به اندازه نقشش در اقتصاد ملی مورد توجه نیست؟

مهدی خسروی در یادداشتی آورده: هرمزگان به اندازه نقش خود در اقتصاد کشور مورد توجه قرار نگرفته است و به همین دلیل در زمینه جاده با مشکلات اساسی روبرو است.
به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، مهدی خسروی در یادداشتی در پایگاه خبری و تحلیلی نگاه جنوب ایران نیوز آورده:
استان هرمزگان میزبان بزرگ ترین بندر تجاری ایران است و بندر شهید رجایی به اندازه کل بنادر ایران مبادلات تجاری با جهان دارد و به تازگی با ایجاد قرارداد ترانزیت از این بندر با کشورهای شمالی و حوزه قفقاز لذا این نقش بسیار پر رنگ تر نیز شده است به طوری که روزانه تا 5 هزار کامیون از این بندر به سراسر ایران و کشورهای خارجی بارگیری می شود و اهمیت توجه به جاده های این استان را بیش از پیش متذکر می سازد.
هرمزگان در زمینه برخورداری از آزادراه در کشور در مضیقه ترین وضعیت را دارد و جز مسیر کوتاهی از بندر شهید رجایی تا بندرعباس عملا هیچ آزادراهی در این استان وجود ندارد و از سوی دیگر سازمان بنادر و دریانوردی که بیشترین فشار را بر روی جاده های این استان بدلیل وجود بنادر شهید باهنر و شهید رجایی قرار داده، هیچ نقشی در ایفای مسؤولیت های اجتماعی بخصوص در زمینه راه در این جاده ایفا نمی کند و در حالی که مهدی دوستی در زمان استانداری خود به دنبال گرفتن اعتبار ساخت یک تقاطع غیرهمسطح را از صفایی مدیرعامل سازمان بنادر بگیرد اما عملا کاری از پیش نبرد و این تقاطع غیرهمسطح به حال خود رها شده و مردم معطل ساخت یک تقاطع غیر همسطح هستند.
حتی دو سوی جاده مهم بندر شهید رجایی که بسیاری از صنایع مهم و کلیدی کشور در مجاور آن قرار دارند نیز وضعیت بسیار زشت و زننده ای حاکم است به طوری که در گرمای شدید هوا در بیش از 8 ماه از سال در استان هرمزگان عملا هیچ محل مناسبی برای ایستادن کامیون ها و یا توقف مردم وجود ندارد این جاده حتی از ایمنی و کیفیت مناسبی نیز برخوردار نیست و بیشترین فشار بر جاده های هرمزگان و این جاده را سازمان بنادر و دریانوردی وارد می سازد و حتی مبلغی نیز از روی هر بارنامه برای رسیدگی به وضعیت جاده های استان نیز اخذ می شود اما محل هزینه کرد آن مشخص نیست و هرمزگان با جاده های نامناسبش عملا تنها مانده و بسیاری از حوادث جاده ای نیز معلول جاده های ناایمن هستند.
نظرات