1403/11/30-16:04

برگزاری کلاس آموزشی کاربرد هوش مصنوعی در روابط عمومی

به اهتمام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و با همکاری واحد فناوری اطلاعات دانشگاه کلاس آموزشی کاربرد هوش مصنوعی در روابط عمومی برگزار شد

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز،  این دوره با حضور کارشناسان روابط عمومی دانشگاه و واحدهای تابعه در سالن کوثر دانشگاه برگزار گردید.

 

دکتر فرید خرمی مدیر واحد فناوری اطلاعات دانشگاه و مدرس این کارگاه، اهمیت هوش مصنوعی و کاربرد آن در روابط عمومی همچنین بهره گیری از این ظرفیت در تعامل دوسویه و ارتباط گیری موثر با مخاطبین را ارائه کرد.

 

دکتر خرمی با تاکید بر اینکه هوش مصنوعی با بهبود کارایی، دقت و هدف گذاری، صنعت روابط عمومی و بازاریابی را متحول خواهد کرد، به روش هایی که در آنها از هوش مصنوعی در روابط عمومی استفاده می شود؛ اشاره کرد و گفت: ابزارهای هوش مصنوعی می توانند حجم وسیعی از داده ها را به سرعت و با دقت تجزیه و تحلیل کنند و بینشی وسیع در مورد روندها، احساسات و ترجیحات مصرف کننده و مخاطبین ارائه دهد که به متخصصان روابط عمومی کمک می کند تا پیام خود را برای مخاطبان خود تنظیم کنند.

 

همچنین با بهرمندی از هوش مصنوعی می توان بر عملکرد رسانه ها نظارت کرد، ابزارهای نظارت بر رسانه های مبتنی بر هوش مصنوعی می توانند اینترنت، رسانه های اجتماعی و کانال های خبری را برای تحلیل، شناخت و ارتباط موثر با مشتریان رصد کنند. این موضوع به متخصصان روابط عمومی کمک می کند تا بحران های احتمالی را شناسایی کنند.

 

همچنین می توان از چت بات ها بهره جست،  چت بات ها دستیارهای مجازی در هوش مصنوعی هستند که می توانند با مشتریان مکالمه تک به تک داشته باشند. متخصصان روابط عمومی می توانند از آنها برای پاسخ به سوالات مشتریان، ارائه اطلاعات محصول و ارائه پشتیبانی استفاده کنند.

 

از دیگر موارد استفاده از هوش مصنوعی در حرفه روابط عمومی می توان به ایجاد محتوا اشاره کرد که ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی می توانند محتوای نوشتاری برای کمپین های روابط عمومی، از جمله انتشارات مطبوعاتی، خبرنامه ها و پست های وبلاگ تولید کنند. این امر زمان و تلاش لازم برای ایجاد محتوای با کیفیت را کاهش می دهد.

 

دکتر خرمی خاطرنشان کرد:  هوش مصنوعی با ارائه تجزیه و تحلیل داده های پیشرفته، نظارت بر رسانه، چت بات ها و ایجاد محتوا، صنعت روابط عمومی را متحول می کند. در نتیجه، متخصصان روابط عمومی می توانند مخاطبان خود را به طور موثرتری هدف قرار دهند، سریعتر به سوالات مشتری پاسخ دهند و محتوای با کیفیت بالا را در زمان کمتری تولید کنند.

 

فریده حسن زاده مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ضمن ابراز خرسندی ازاستقبال این دوره توسط کارکنان روابط عمومی های دانشگاه و واحدهای تابعه گفت: با توجه به نقش اساسی و کلیدی روابط عمومی در تعاملات درون و برون سازمانی، تولید محتوای دقیق و شفاف و تعامل با رسانه ها؛ امید است بصورت دوره ای کارکرد هر کدام از ابزارهای هوش مصنوعی بصورت عملی برای کارکنان آموزش داده شود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط