1399/12/18-11:38

آمادگی هرمزگان برای برگزاری ششمین دوره انتخابات شورا‌ها

معاون سیاسی و امنیتی استانداری هرمزگان گفت: چهار کمیته امنیت، اطلاع رسانی، پشتیبانی و سلامت تمهیدات لازم را برای برگزاری انتخابات در نظر گرفته اند.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، علی رئوفی در برنامه گفتگوی ویژه خبری با اشاره به افزایش ۱۰ تا پانزده درصدی شعب اخذ رای افزود: آماده سازی فضا‌های وسیع و پیشنهاد واکسیناسیون مجریان انتخابات هم در کمیته سلامت مطرح شده است.

وی گفت: نام نویسی داوطلبان شورای شهر‌ها از ۲۰ اسفند شروع می‌شود و به مدت یک هفته ادامه دارد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری هرمزگان گفت: مدارک لازم برای نام نویسی شامل، یک قطعه عکس ۴*۳، نداشتن سوء پیشینه با اعتبار کمتر از سه ماه، اصل کارت ملی، شناسنامه و مدرک تحصیلی است.

رئیس ستاد انتخابات استان افزود: مدرک تحصیلی برای شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت دیپلم، و بالاتر و شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر، لیسانس و بالاتر از آن است.

وی با اشاره به اینکه در استان حدود ۴۶ شهر وجود دارد گفت: مسئولان برای شرکت در انتخابات و داشتن شرایط نام نویسی، باید ۶ ماه از استعفای آن‌ها گذشته باشد.

بیشتر بخوانید:  تعیین شعب ویژه رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی در هرمزگان

معاون سیاسی و امنیتی استانداری هرمزگان گفت: نام نویسی شورا‌های روستا‌ها نیز از ۱۶ فروردین سال آینده شروع می‌شود و یک هفته ادامه دارد.

علی رئوفی افزود: کاندیدا‌ی شهر و روستا می‌توانند با سامانه بارگزاری شده در سایت وزارت کشور، دفاتر پیشخوان یا بصورت حضوری، نام نویسی اولیه خود را ثبت کنند.

وی گفت: از ۱۹ اسفند هیئت‌های اجرایی انتخابات تشکیل، و از ۲۳ اسفند ماه صلاحیت کاندیدا‌ بررسی می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات هرمزگان افزود: هرمزگان ۱۳ شهرستان، حدود ۴۰ بخش، ۸۷ دهستان و ۴۶ شهر دارد.

وی با اشاره به ممنوعیت رفت و آمد به شهر‌های قرمز و نارنجی افزود: مسافرت به شهر‌هایی که وضعیت آن‌ها آبی است، باید با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی صورت گیرد.

رئیس ستاد انتخابات هرمزگان با بیان اینکه سرایت کرونای انگلیسی ۳۵ درصد بیشتر است گفت: علت افزایش شیوع کرونا در هرمزگان برگزاری مراسم‌های عروسی، عزا و تجمع‌های خانوادگی است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط