1403/07/29-12:43

تولید و صادرات هیچ یک بدون دیگری رونق نخواهند داشت

تولید و صادرات هیچ یک بدون دیگری رونق نخواهند داشت

رییس اتاق بازرگانی هرمزگان گفت: رابطه تولید و صادرات به گونه ای است که هیچ یک بدون دیگری رونق نخواهند داشت و در این بین نبود زیرساخت ها و بی ثباتی در وضع قوانین و مقررات نیز صادرات را با کاهش و افت مواجه کرده است.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، محمد رضا صفا رئیس اتاق بازرگانی هرمزگان امروز به مناسبت ۲۹ مهرماه روز ملی صادرات اظهار کرد: رابطه تولید و صادرات به گونه ای است که هیچ یک بدون دیگری رونق نخواهند داشت و در این بین نبود زیرساخت ها و بی ثباتی در وضع قوانین و مقررات نیز صادرات را با کاهش و افت مواجه کرده است.

وی افزود: متاسفانه در سال های اخیر تحریم ها، ممنوعیت صادرات برخی کالاها به خارج از کشور، مشکلات بازگشت ارز حاصل از صادرات و ... ضربه های فراوانی بر پیکره صادرات کشور وارد ساخته و صادرکنندگان عملا در وضعیت خوبی قرار ندارند.

صفا عنوان کرد: هر زمانی که صادرات بخواهد استمرار یابد با تغییر قوانین مواجه می شود و بازاری را که صادرکنندگان سال ها برای به دست آوردن آن تلاش کرده اند در اندک زمانی از دست می رود و امید است سیاستگذاران این عرصه در وضع قوانین از نظرات بخش خصوصی استفاده نموده و مسیر را برای فعالان این بخش هموار کنند‌.

رییس اتاق بازرگانی بندرعباس با تصریح بر این که فعالان صادرات انتظار ثبات قوانین را دارند تا بازارهای خارجی را از دست ندهند، عنوان داشت: استقلال اقتصادی کشور بر پایه تولید و صادرات با کیفیت متکی است.

 

 

 

 

 

 

نظرات

captcha

اخبار مرتبط