1403/07/11-12:50

جزییات دو راهبرد مهم سازمان بنادر در هرمزگان

جزییات دو راهبرد مهم سازمان بنادر در هرمزگان

مدیر کل بنادر و دریانودری هرمزگان اجرای پروژه های مردم محور با هدف رونق معیشت ساحل نشینان و نوسازی ناوگان حمل و نقل دریایی بمنظور ارتقا سطح ایمنی سفرها را دو راهبرد مهم سازمان بنادر در مهم‌ترین استان ساحلی کشور (هرمزگان) برشمرد.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، حسین عباس نژاد مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با اشاره اجرای پروژه های مردم محور و معیشتی در بنادر و جزایر استان  بیان داشت: یکی از بزرگ‌ترین موانع مهم پیش رو جهت انجام راهبردهای معیشتی در حوزه دریایی و بندری، تعیین تکلیف و ساماندهی قایق های بدون هویت بود.

وی ادامه داد: با تلاش صورت گرفته از سوی  افسران بازرسی و ثبت شناوران استان هرمزگان در این 3 سال قریب به 8000 فروند شناور بی هویت ساماندهی و رسما  وارد چرخه ناوگان شناورهای داخلی شده که تحقق این امر گامی مهم در ایجاد اشتغال مستقیم برای 16000 نفر بوده است.

اجرای پروژه های اسکله های مردمی

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان اجرای پروژه های اسکله های مردمی با هدف رونق معیشت ساحل نشینان و ارتقا سطح ایمنی از دیگر اقدامات مهم  پروژه های مردمی برشمرد و اظهار داشت: یکی از مهمترین این  امور، ایجاد زیرساخت‌هایی جهت پذیرش مسافر و گردشگر در بنادر و جزایر استان و نیز ایجاد زمینه جهت بازدید گردشگران از پهنه خوریات استان با رعایت استانداردهای لازم بود.

راه اندازی آلاچیق‌های

عباس نژاد افزود: در این راستا  اداره کل بنادر استان  اقدام به طراحی، نظارت و ساخت 50 فروند شناوران مختص تردد در خورها با نام آلاچیق های دریایی کرد که تحقق این مهم، ایجاد اشتغال مستقیم و پایدار برای بیش از 1000 نفر اعم از نگهبان، ملوان و افسر شناور، بلیط فروشی و ... را در بر داشته است.

وی ادامه داد: در این مدت اسکله گردشگری متعددی در جزیره زیبای قشم افتتاح شده که 10000 نفر اشتغال مستقیم و غیر مستقیم  برای بومیان منطقه ایجاد شده است.

ارتقای ایمنی با نوسازی ناوگان از محل وجوه اداره شده سازمان

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه  60 همت برای نوسازی ناوگان مسافری استان از محل وجوه اداره شده به صورت مشارکتی جذب شده خاطرنشان کرد: تاکنون ساخت 3 فروند شناور با بهره گیری از توان کشتی سازی‌های داخلی جمعا به مبلغ 677 میلیارد تومان هزینه آغاز شده و مابقی نیز در دستور کار قرار دارد. 

عباس‌نژاد افزود: در بحث اخذ گواهینامه نیز  این شناورها حداقل 10 نفر اعم از فرمانده و سایر کارکنان را برای عملیات نیاز دارد که با احتساب به آب اندازی این سه فروند 30 خانواده از سفره پر خیر و برکت دریانوردی ارتزاق خواهند کرد.

 

 

 

 

 

 

نظرات

captcha

اخبار مرتبط