1403/07/05-23:24

تصمیمات ویژه در قشم برای کاستن از آلام بازاریان خسارت دیده آتش سوزی

تصمیمات ویژه در قشم برای کاستن از آلام بازاریان خسارت دیده آتش سوزی

سازمان منطقه آزاد قشم به منظور کاستن از آلام و جبران پاره‌ای از خسارات کسبه آسیب دبده در آتش سوزی چهارم مهرماه در بازار قدیم قشم، تصمیمات حمایتی اتخاذ کرد.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، سازمان منطقه آزاد قشم با صدور ۳ اطلاعیه پی در پی از اتخاذ تصمیمات حمایتی به منظور کاستن از آلام و خسارات ناشی از آتش سوزی در بازار قدیم قشم به کسبه خبر داده است.

اجاره رایگان ۲ ساله واحدهای تجاری سازمان منطقه آزاد قشم به کسبه خسارت دیده در آتش سوزی بازار قدیم

سید مسعود آل عبائی، مدیر جذب سرمایه گذاری و بازاریابی سازمان منطقه آزاد قشم در این باره گفت: با تایید رییس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان، اعضای هیات مدیره و معاون توسعه اقتصادی و سرمایه‌گذاری و در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی و حمایت از کسبه خسارت دیده در آتش سوزی بازار قدیم، واحدهای تجاری متعلق به سازمان به مدت دو سال به صورت رایگان در اختیار افرادی قرار خواهد گرفت که واحد تجاری آنها طعمه حریق شده است.

 از همین روی متصدیان واحدهای صنفی خسارت دیده می توانند ظرف مدت ۱۰ روز با ارائه اسناد مورد تایید از سوی مدیریت بازرگانی و اصناف جهت عقد قرارداد و جانمایی واحد تجاری به مدیریت املاک و مستغلات و شرکت سرمایه گذاری مراجعه کنند.

تعهد صاحبان مجتمع های تجاری مذکور که مالکان این واحدهای آسیب دیده را جانمایی می کنند، به رعایت قانونی و برخورداری از مسائل ایمنی در مجتمع الزامی است.

بخشودگی سه ساله، 90 درصد هزینه ها و عوارض کارت بازرگانی و پروانه کسب و پیشه کسبه خسارت دیده در آتش سوزی

مسعود مورموگویی، مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم هم گفت: به منظور همراهی با واحد‌های آسیب دیده در آتش سوزی بازار قدیم شهر قشم، با تایید رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و اعضای هیات مدیره و معاون توسعه اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان، با بخشودگی 90 درصد هزینه ها و عوارض مرتبط با صدور و تمدید کارت بازرگانی و صدور و تمدید پروانه های کسب و پیشه که توسط مدیریت اصناف سازمان منطقه آزاد قشم، صادر می شود صرفاً برای واحد‌های صنفی آسیب دیده آتش سوزی، به مدت 3 سال موافقت کرده است.

در نظر گرفتن خدمات گمر‌کی برای کسبه آسیب دیده در آتش سوزی بازار قدیم

امیرعلی داود، مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم هم عنوان داشت: با دستور و تأييد رییس هیات مدیره و مديرعامل سازمان، اعضای هيات مديره و همچنين معاون توسعه اقتصادی و سرمايه گذاری سازمان، در راستای حمايت از كسبه آسيب ديده حادثه آتش سوزی بازار قدیم قشم و بابت جبران بخشی از خسارت وارده به آن قشر فعال اقتصادی جزيره ، موارد ذيل از طرف گمرك سازمان منطقه آزاد قشم اجرايی می گردد:

مذاكره با شركت های وارد كننده عمده كالاهای همراه مسافر و مصرفی در جزيره جهت تأمين كالاهای كسبه آسیب ديده آتش سوزی و ⁠تخليه كالاهای مربوط به صنوف آسیب دیده بدون نوبت در انبارهای سازمان و با اعمال تخفيفات حداكثری  هزينه های انبار تا مدت يك ماه صورت می‌گیرد.

همچنین ⁠اخذ حقوق و عوارض گمركی بازرگانان مربوط به صنوف آسيب ديده آتش سوزی آن مجتمع با استمهال و اخذ چك شش ماهه خواهد بود.

 موارد فوق صرفاً با معرفی نامه از مديريت بازرگانی و اصناف و مدير بازار قديم شهر قشم اجرايی برای واحد های آسیب دیده آتش سوزی می باشد.

 آتش سوزی ۱۵ ساعته در روز ۴ مهر ماه ۱۴۰۳ در بازار قدیم قشم، دهها مغازه را طعمه خود کرد و سبب مصدوم شدن ۱۴ نفر گشت.

<div id="div_eRasanehTrustseal_85038"></div>

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>

 

<script>eRasaneh_Trustseal(85038, true);</script>

 

 

نظرات

captcha

اخبار مرتبط