1403/06/25-13:00

هرمزگان 5 مهر یادواره ملی شهید علی حاجبی را برگزار می کند

هرمزگان 5 مهر یادواره ملی شهید علی حاجبی را برگزار می کند

استاندار هرمزگان با اشاره به در پیش بودن هفته دفاع مقدس بر لزوم تکریم و تجلیل از خانواده معزز شهدا و ایثارگران تأکید کرد و گفت: ۵ مهرماه یادواره سردار شهید علی حاجبی برگزار می‌شود.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، مهدی دوستی استاندار هرمزگان امروز اظهار داشت: 5 مهرماه یادواره سردار رشید اسلام شهید علی حاجبی برگزار می‌شود و باید تمام مدیران ذی‌ربط پای کار باشند تا به بهترین شکل ممکن این مراسم برگزار شود. 

وی بر ضرورت جدی گرفتن و برنامه ریزی برای زنگ ایثار همزمان با زنگ مهر در مدارس تأکید کرد.

شهید علی حاجبی کیست؟

علی حاجبی در سال۱۳۵۹ وارد جبهه های جنگ حق علیه باطل می شود. در ابتدا چون سازمان سپاه آنچنان شکل نگرفته بود، در جنگهای نامنظم دکتر چمران شرکت می کند و پس از شهادت دکتر چمران وبا شکل گیری گردانها و تیپهای سپاه و بسیج، علی به عنوان نیروی زرهی وارد تشکیلات ثارالله می شود.

در خاطراتی که از عشق علی به دکتر چمران نقل می کنند ذکر این نکته کافیست که هر زمان از مسیر سوسنگرد دهلاویه عبور می کرد غیر ممکن بود از ماشین پیاده نشود و برایش در آن صحرا  فاتحه نخواند و ادای احترام ننماید.

اما دوران حضور او در لشکر ۴۱ ثارالله ، بخش اعظم زمان حضور وی را در جنگ شامل می شود. در ابتدا به عنوان نیروی زرهی و پس از گذشت مدت کوتاهی در این قسمت با توجه به موفقیتهایی که در ماموریتها کسب کرد و همچنین استعدادی که در وی وجود داشت او را به عنوان مسئول مخابرات لشکر منصوب می کنند. در این مدت پس از گذشت زمان کوتاهی ، مخابرات لشکر را متحول می سازد و آن چه که خود شهید در قسمتی از صحبتهایش قبل از شهادت می گوید ، یکی از دغدغه های مسئولین لشکر در زمان استقرار در یک منطقه ، عدم استفاده از ارتباط بی سیم و جایگزینی دستگاه های با سیم و برقراری ارتباط بود که برای این منظور از تلفن های صحرایی قورباغه ای استفاده می شد و برای این که ارتباط بین مقرها برقرار شود نیاز بود که به همه ی این سنگرها سیم کشیده شود.

 

 

 

 

 

 

نظرات

captcha

اخبار مرتبط