اقدام ارزنده تامین اجتماعی دربکارگیری خدمات نوین
به مناسبت هفته تأمیناجتماعی عباس اکبری مدیرکل تأمیناجتماعی هرمزگان و دکتر غلامعباس مومنی مدیر درمان تامیناجتماعی استان به همراه جمعی از کارکنان این سازمان در استان با حجتالاسلام والمسلمین دکتر محمد عبادیزاده نماینده ولیفقیه در استان و امام جمعه بندرعباس دیدار و گفتوگو کردند.
به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، به مناسبت هفته تأمیناجتماعی عباس اکبری مدیرکل تأمیناجتماعی هرمزگان و دکتر غلامعباس مومنی مدیر درمان تامیناجتماعی استان به همراه جمعی از کارکنان این سازمان در استان با حجتالاسلام والمسلمین دکتر محمد عبادیزاده نماینده ولیفقیه در استان و امام جمعه بندرعباس دیدار و گفتوگو کردند.
نماینده ولیفقیه در هرمزگان در این دیدار گفت: نامگذاریها برای این است دستگاهها و نهادها عملکرد خود را مورد بررسی قرار داده و این عملکردها را به مردم اطلاعرسانی نمایند تا مردم مطلع شوند که در جامعه چه کارهایی انجام میشود.حجتالاسلام والمسلمین محمد عبادیزاده اظهارداشت: همه دستگاهها باید کارهای خود را اطلاعرسانی و تبلیغ نمایند تا از این طریق، امید به مردم منتقل شده و با آشنایی بیشتر مردم سطح امیدواری در جامعه افزایش پیدا کند.
حجتالاسلام عبادیزاده خاطرنشان کرد: کارهایی که توسط سازمان تأمیناجتماعی تاکنون انجام شده بسیار خوب و اثرگذار بوده و استفاده از ظرفیتها و تکنولوژیهای نوین برای ارائه خدمات به مردم کار بسیار خوبی است تا مردم بتوانند به راحتی این خدمات را دریافت نمایند.وی عنوان کرد: استفاده و حرکت به سمت تکنولوژیهای نوین باعث مدیریت زمان و شفافیت برای مردم میشود و ما نیز باید همپا با دیگر کشورهای دنیا از فناوریهای نوین برای خدمت به مردم استفاده کنیم.
امام جمعه بندرعباس بیان کرد: برخی از زیرساختها در بخش درمانی استان ضعیف است و باید تلاش شود با استفاده از ظرفیتهای موجود در استان، این زیرساختها تقویت شود تا بتوانید خدمات مورد نیاز جامعه هدف خود را کامل ارائه نمایید.حجتالاسلام عبادیزاده خاطرنشان کرد: بیمارستان خلیجفارس یکی از بهترین بیمارستانهای استان هرمزگان است و باید امکانات بیشتری را در این بیمارستان برای مردم فراهم نمایید تا بتوانید در ارائه خدمات با دیگر بیمارستانهای استان رقابت کنید.
در ادامه مدیر کل تامیناجتماعی هرمزگان نیز در این دیدار گفت: ۵۴ درصد از جمعیت استان هرمزگان تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی قرار دارند و از این سازمان خدمات دریافت میکنند.اکبری اظهارداشت: خدمات سازمان تأمیناجتماعی از طریق هفده شعبه و پنج کارگزاری به متقاضیان ارائه میشود.وی افزود: در حال حاضر ۳۶۰هزار نفر به عنوان بیمهشده اصلی تحت پوشش این سازمان در استان هرمزگان قرار دارند که با افراد تحت تکفل به بیش از ۹۵۵هزار نفر میرسد.
اکبری بیان کرد: ۲۹۶هزار نفر از بیمهشدگان اصلی آقا و ۶۴هزار نفر نیز بانوان هستند.وی عنوان کرد: در سال گذشته تعداد بیمهشدگان اصلی سازمان در هرمزگان از رشد شش درصدی برخوردار بودهاست که در ده سال گذشته این میزان افزایش بیسابقه میباشد.اکبری درباره مستمریبگیران این سازمان خاطرنشان کرد: مستمریبگیران سازمان تأمیناجتماعی شامل بازنشستگان، از کارافتادگان و بازماندگان میباشند که در مجموع، ۶۰هزار و ۱۲۵نفر به عنوان مستمریبگیر تحت پوشش تامیناجتماعی هرمزگان قرار دارند.
این مسئول به کارگاههای فعال در استان اشاره کرد و گفت: در زمینه کارگاههای فعال در استان هرمزگان نیز در حال حاضر ۳۱هزار و ۳۷۳ کارگاه فعال در این استان مشغول به فعالیت هستند که نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد چهار درصدی برخوردار میباشد.وی اظهار کرد: سازمان تأمیناجتماعی در قبال بیمهشدگان نیز خود را ملزم به ارائه خدمات و تعهداتی میداند که این تعهدات به دو گروه تعهدات کوتاه مدت و تعهدات بلند مدت تقسیم میشود.
اکبری ادامهداد: تعهدات کوتاه مدت به تعهداتی گفته میشود که ممکن است بر اثر موضوعی برای بیمهشده ایجاد شود که از جمله این تعهدات میتوان به کمک هزینه بارداری، هزینه وسایل کمک پزشکی، هدیه ازدواج، هزینه سفر بیمار، غرامت نقص عضو کمک هزینه مراسم ترحیم و غرامت دستمزد ایام بیماری اشاره کرد. وی بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ بیش از هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال بابت ۲۴هزار و ۵۶۰پرونده تعهدات کوتاه مدت در استان هرمزگان پرداخت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن از رشد ۴۵درصدی برخوردار بودهاست.
اکبری خاطرنشان کرد: در خصوص تعهدات بلند مدت که شامل پرداخت مستمری میباشد، در سال ۱۴۰۲ ادارهکل تامیناجتماعی استان هرمزگان بیش از ۵۶هزار و ۹۶۰میلیارد ریال مستمری به مستمریبگیران پرداخت نمودهاست که نسبت به سال قبل از آن از رشد ۴۴درصدی برخوردار میباشد. مدیرکل تأمیناجتماعی هرمزگان تصریح کرد: در سال گذشته تعداد پنج هزار و ۳۶۴ پرونده مستمری جدید به تعداد مستمریبگیران این سازمان در هرمزگان اضافه شد که ۳۳درصد از این پروندهها از نوع سخت و زیانآور بودهاست.
وی درباره بیمه زنان خانهدار نیز بیان کرد: بانوان خانهدار میتوانند یکی از سه نوع قرار داد ۱۲درصد، ۱۴درصد و یا ۱۸درصد را برای بیمه خود انتخاب نمایند و براساس سن و میزان سابقهای که پرداخت میکنند بازنشسته شده و از خدمات سازمان بهرهمند شوند.وی در خصوص همسانسازی حقوق مستمریبگیران نیز عنوان کرد: این موضوع در برنامه هفتم اشاره شده اما هنوز به سازمان به صورت کامل ابلاغ نشده و تنها برای سه ماه ابتدایی سال این موضوع انجام شدهبود که پرداخت صورت گرفت. در ادامه مدیر درمان تامیناجتماعی استان هرمزگان گفت: خدمات درمانی سازمان تأمیناجتماعی به دو صورت درمان مستقیم و درمان غیرمستقیم ارائه میشود.
دکتر غلامعباس مومنی افزود: در درمان مستقیم، خدمات درمانی از طریق مراکز درمانی ملکی سازمان تأمیناجتماعی ارائه میشود و در استان هرمزگان یک بیمارستان و نه مرکز درمانی این خدمات را به مردم استان ارائه میکنند.مومنی اظهارداشت: میزان خدمات در درمان مستقیم در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل از آن از رشد ۲۵درصدی برخوردار بودهاست.وی بیان کرد: در پایان سال گذشته سه بخش از بخشهای بیمارستان خلیجفارس به صورت ویآیپی درآمدند و خدمات را به مراجعهکنندگان ارائه میکنند.
مومنی خاطرنشان کرد: مراجعه افراد غیربیمهای به بیمارستان خلیجفارس در سال گذشته ۱۴۲درصد رشد داشتهاست که به دلیل خدمات خوبی است که در این بیمارستان ارائه میشود.وی ادامهداد: در سال گذشته بیش از یک میلیون و ۵۵۰هزار مراجعه به مراکز درمانی ملکی سازمان در هرمزگان صورت گرفت که از این تعداد، یک میلیون و ۵۲۹هزار مراجعه به صورت سرپایی و بیش از ۲۱هزار مراجعه به صورت بستری بودهاست.
مدیر درمان تامیناجتماعی هرمزگان به تعداد عملهای جراحی انجام شده در بیمارستان خلیج فارس اشاره کرد و یادآور شد: در سال گذشته ده هزار و ۸۲۷عمل جراحی در این بیمارستان صورت گرفت که نسبت به سال قبل از آن از رشد شانزده درصدی برخوردار میباشد.وی اضافه کرد: در سال گذشته سه هزار و ۶۱۲زایمان نیز در این بیمارستان انجام شد.
این مسئول تصریح کرد: یکی دیگر از طرحهای اجرا شده توسط مدیریت درمان تامیناجتماعی هرمزگان، اجرای طرح هرمزگان سالم بوده که در سال گذشته هزار و پانصد نفر از کارمندان ادارات و دستگاههای اجرایی استان مورد غربالگری بیماریهای مختلف قرار گرفتند. مومنی در پایان گفت: طبق نظرسنجیهای صورت گرفته، میانگین میزان رضایت از خدمات ارائه شده در مراکز درمانی سازمان در استان هرمزگان بیش از ۸۸درصد بودهاست.
نظرات