1403/06/17-12:37

ضرورت اصلاح آیین نامه قبولی دانشگاه فرهنگیان

ضرورت اصلاح آیین نامه قبولی دانشگاه فرهنگیان

احمد جباری رییس فراکسیون اهل سنت مجلس در نامه ای به رییس جمهور خواستار اصلاح آیین نامه ها و دستور العمل های مصاحبه بعد از قبولی در آزمون دانشگاه فرهنگیان و نحوه گزینش در این دانشگاه شد.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، احمد جباری نماینده مردم غرب هرمزگان و رییس فراکسیون اهل سنت مجلس در نامه ای به رییس جمهور تأکید کرده که در آزمون سال جاری دانشگاه فرهنگیان بر خلاف موازین و مقررات اقدام به برگزاری آزمون تشریحی از داوطلبان کرده که به گواه ناظران به مراتب سخت تر از کنکور بوده و برای داوطلبان و خانواده های آنان تنگنا و استرس زیادی ایجاد کرده است.

وی گفته که در حالی که کشور با کمبود معلم دست و پنجه نرم می کند اما مشکلات کد 19 که قرار بود مرتفع شود،‌ نشد و حالا مشکلات کد 5 و 6 و 7 نیز در مقابل داوطلبان قرار داده شده و به اصل شفافیت و اقناع داوطلبان و خانواده های آنان نیز توجهی صورت نمی گیرد.

رییس فراکسیون اهل سنت مجلس از رییس جمهور خواسته تا در راستای تقویت عدالت آموزشی دستور بازنگری دستورالعمل های فوق صورت گرفته تا راهکارهای علمی، شفاف و امیدآفرین جایگزین شود.

این نامه 10 شهریور و از طریق سامانه دولت به دفتر رییس جمهور ارسال شده است.

امام جمعه اهل سنت بندرعباس، خواستار بازنگری در گزینش برخی متقاضیان دانشگاه فرهنگیان شد

امام جمعه اهل سنت بندرعباس، خواستار بازنگری در محرومیت برخی از متقاضیان تدریس در گزینش آموزش و پرورش شد.

 

شیخ یوسف جمالی نوع برخوردها و رد برخی متقاضیان را با توجه به شرایط موجود به صلاح ندانست و تاکید کرد که برخی گزارش‌ها در رد متقاضیان نیاز به رسیدگی مجدد دارند.

وی با اشاره به نیاز مبرم آموزش و پرورش به معلم، اظهار داشت که محروم کردن افراد توانمند از تدریس با توجه به برخی بندها به صلاح نیست و باید با سعه صدر بیشتری به این موضوعات رسیدگی شود. 

شیخ جمالی همچنین تاکید کرد که در برخی موارد حق الناس مطرح است و انتظار می‌رود توجه بیشتری به این مسائل شود.

یک فعال اجتماعی: دانشگاه فرهنگیان باید کانون امید و همدلی باشد

کامران آتین فعال اجتماعی هرمزگان نیز در این زمینه با تقدیر از نماینده غرب هرمزگان و نیز امام جمعه اهل سنت بندرعباس در پیگیری مشکل داوطلبان دانشگاه فرهنگیان تأکید کرد: دانشگاه فرهنگیان به عنوان مرجع تربیت معلمان آینده ایران اسلامی، رسالت سخت و سنگینی بر دوش دارد.

وی افزود:‌ این دانشگاه می تواند کانون امید و همدلی باشد و لذا اصلاح آیین نامه هایی که رییس جمهور و معاونان ایشان نیز از فرآیندهای سخت گیرانه و ناامیدکننده آن مطلع هستند، می تواند به نقش و جایگاه این دانشگاه در ایجاد بستری برای تربیت نسل آینده کمک شایانی کند.

آتین همچنین با بیان این که پیگیری نمایندگان استان در این زمینه می تواند بسیار موثر باشد، از مجمع نمایندگان هرمزگان خواست تا در مسائلی که دغدغه عمومی در استان است، نقش فعالانه تری ایفا کنند تا جامعه به نقش و کارکرد آنها در پیشرفت جامعه و حل مشکلات مردم پی ببرد.

 

 

 

 

 

 

نظرات

captcha

اخبار مرتبط