1403/05/22-19:20

۴۵۰ کلاس درس برای سال تحصیلی جدید آماده بهره برداری است

۴۵۰ کلاس درس برای سال تحصیلی جدید آماده بهره برداری است

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: 450 کلاس درس جدید برای سال تحصیلی 1403 - 1404 آماده بهره برداری شده و جذب معلم نیز برای سال تحصیلی جدید 130 درصد رشد یافته است.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، محمد قویدل مدیرکل آموزش و‌پرورش استان هرمزگان در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که به ریاست مهدی دوستی استاندار هرمزگان برگزار شد گفت: ۴۵۰ کلاس درس برای سال تحصیلی جدید آماده بهره برداری است که با اضافه شدن این فضاهای آموزشی بیش از ۲۰ هزار دانش آموز از فضای ایمن برخوردار خواهند شد که اکثریت در شهرستانهای بندرعباس و قشم واقع است.

وی ادامه: جذب معلم در هرمزگان در سال تحصیلی جدید نسبت به گذشته ۱۳۰ درصد افزایش یافته است و ۸۰۰ معلم جدیدالاستخدام به مجموعه فرهنگیان استان افزوده خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش ادامه داد:  این معلمان از طریق آزمونهای دبیری و آموزگاری ، کیفیت بخشی و سهمیه استانی جذب شده اند.

قویدل بیان کرد: امسال آزمون استخدامی برای جذب  ۳۰۰ معلم برای شهرستان بشاگرد و جزایر برگزار شد و نتیجه این آزمون شب گذشته اعلام و کار گزینش آنان نیز به سرعت انجام خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت : حدود ۳۵۰ معلم جدید از طریق آزمونهای آموزگاری جذب شده اند که کار سازماندهی آنان نیز انجام شده است.

قویدل افزود : هزار معلم نیز از طریق سهمیه فرهنگیان امسال جذب می شوند که دوره چهار ساله دانشگاهی را می گذرانند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت : در سال تحصیلی جدید پیش بینی می شود ۴۳۰ هزار دانش آموز در هرمزگان مشغول به تحصیل شوند در ثبت نام پایه اول تا کنون استان رتبه نخست را کسب کرده است.

قویدل تأکید کرد: در ثبت نام پایه های ورودی و میانی نیز هرمزگان جز ۵ استان برتر کشور است.

وی افزود: ثبت کتاب درسی نیز همچنان ادامه دارد و توزیع به شهرستانها هم در حال انجام است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: براساس تاکید استاندار هرمزگان ، هنرجویان هنرستانهای جوار صنعت باید ماهانه از صنایع مرتبط بازدید داشته باشند.

قویدل در  پایان برای تعمیر و تجهیز فضاهای آموزشی خواستار اعتبارات استانی با اولویت به آموزش و پرورش و اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس شد.

 

 

 

 

 

 

نظرات

captcha

اخبار مرتبط