1403/05/20-17:30

آقامحمدی: تامین انرژی برای توسعه صنعتی کشور یک ضرورت است

آقامحمدی: تامین انرژی برای توسعه صنعتی کشور یک ضرورت است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برای توسعه صنعتی کشور موضوع تامین آب و انرژی ضرورت دارد و استقرار صنایع در مجاورت دریا یکی از این اولویت‌ها است.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، علی آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز در بازدید از فولاد هرمزگان با اشاره به طرح های توسعه‌ای این واحد تولیدی، اظهار کرد: تولید فولاد سبز یک حرکت خوب در این مجتمع برای ارتقای کیفیت تولید و جلب بازارهای جهانی است.

وی با تاکید بر ضرورت انتقال صنایع آب‌بر و انرژی بر در جوار خلیج فارس و دریای عمان، افزود: ما در کشورمان در زمینه دانش تولید تاسیسات و تجهیزات تامین انرژی از جمله در حوزه برق و نفت و گاز توانایی‌های خوبی داریم و تا پایان برنامه ششم توسعه می‌توان به تولید شش و نیم میلیون بشکه نفت در کشور رسید. 

آقا محمدی به عزم و اراده فولاد هرمزگان برای تبدیل به فولاد سبز در کشور نیز اشاره و ضرورت ادرات به اروپا برای سال‌های آینده را نیل به تبدیل این صنعت در هرمزگان به صنعتی سبز برشمرد و بیان داشت: طرح توسعه فولاد هرمزگان و افزایش تولید این صنعت در استان که برای دومین بار از آن بازدید می‌کنم یکی از طرح‌های بسیار خوب و با پیشرفت مطلوب است که در کنار دیگر واحدهای توسعه فولادی در این استان می‌تواند هرمزگان را به رتبه اول تولید فولاد در میان استان‌های کشور تبدیل کند. 

وی بر ضرورت چاره اندیشی به منظور تامین انرژی مورد نیاز و رفع ناترازی برق در کشورمان به منظور کاهش فشار به صنایع فولادی و دیگر صنایع کشور تاکید کردو بیان داشت: به دلیل بروز ناترازی برق، شاهد قطعی برق صنایع هستیم و در هر صورت این قطعی‌ها به اقتصاد کشور و مردم تحمیل می‌شود و بنابراین دولت جدید می‌بایست برای رفع ناترازی برق در کشور هدف گذاری مدونی کند.

<div id="div_eRasanehTrustseal_85038"></div>

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>

 

<script>eRasaneh_Trustseal(85038, true);</script>

 

 

نظرات

captcha

اخبار مرتبط